VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)

https://fanbase.sk – účinnosť od tohto dátumu: 21.03.2025

Preambula

Vitajte na našej stránke! Ďakujeme, že ste nám prejavili dôveru pri nákupe!

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa týchto Všeobecných obchodných podmienok, používania webovej stránky, jednotlivých produktov, procesu nákupu, alebo ak by ste s nami chceli prediskutovať svoje individuálne potreby, kontaktujte prosím našich pracovníkov na uvedených kontaktných údajoch!

Tiráž: údaje o poskytovateľovi služieb (predajca, spoločnosť)

Názov : Fanbase Kft.

Sídlo : Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. poschodie. Dvere 24

Poštová adresa : Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. poschodie. Dvere 24

Predajňa, adresa odberného miesta : Maďarsko 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft. sklad

Registračný orgán : Registračný súd v Debrecíne

IČO : 09-09-032723

Daňové číslo : 29202342-2-09 (HU29202342)

Zástupca : Sándor Barta

E-mail : info@fanbase.sk

Webstránka : https://fanbase.sk

Podrobnosti o poskytovateľovi hostingu

Názov : Rackforest Ltd.

Sídlo : 1132 Budapešť, ulica Victora Huga 11, 5. poschodie. B05001.

Kontakt : +36 1 211 0044 info@rackforest.com

Webstránka : https://rackforest.com/

Koncepty

Tovar : zahrnutý v ponuke Webovej stránky a určený na predaj na Webovej stránke:

Tovar obsahujúci digitálne prvky : hnuteľný tovar, ktorý obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s nimi spojený takým spôsobom, že by tovar nebol schopný plniť svoje funkcie bez príslušného digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

Digitálny obsah : údaje vytvorené alebo poskytnuté v digitálnej forme

Strany : Predávajúci a Kupujúci spoločne

Spotrebiteľ : fyzická osoba konajúca mimo rámec svojej živnosti, povolania alebo podnikateľskej činnosti

Spotrebiteľská zmluva : zmluva, kde jednou zo zmluvných strán je spotrebiteľ

Funkčnosť : schopnosť tovaru obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálnu službu vykonávať funkcie zodpovedajúce jeho účelu

Výrobca : výrobca Tovaru, v prípade dovážaného Tovaru dovozca, ktorý Tovar dováža na územie Európskej únie a každá osoba, ktorá sa prezentuje ako výrobca uvedením mena, ochrannej známky alebo iného rozlišovacieho znaku Tovaru.

Interoperabilita : schopnosť tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby obsahujúcej digitálne prvky spolupracovať s hardvérom a softvérom, ktorý sa líši od toho, s ktorým sa zvyčajne používa rovnaký typ tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

Kompatibilita : schopnosť tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby obsahujúcej digitálne prvky spolupracovať bez potreby úprav s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa tovar, digitálny obsah alebo digitálne služby rovnakého typu bežne používajú.

Webová stránka : táto webová stránka, ktorá slúži na uzatvorenie zmluvy

Zmluva : Kúpno-predajná zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom Webovej stránky a elektronickej pošty.

Trvanlivý dátový nosič : akékoľvek zariadenie, ktoré umožňuje spotrebiteľovi alebo podnikateľovi ukladať jemu osobne adresované údaje spôsobom, ktorý je dostupný v budúcnosti a po dobu zodpovedajúcu účelu údajov, a zobrazovať uložené údaje v nezmenenej podobe.

Zariadenie umožňujúce komunikáciu medzi vzdialenými stranami : zariadenie, ktoré je vhodné na vyhotovenie zmluvného vyhlásenia v neprítomnosti zmluvných strán – za účelom uzavretia zmluvy. Medzi takéto prostriedky patrí najmä tlačený formulár s adresou alebo bez nej, štandardný list, inzerát s objednávkovým formulárom uverejnený v tlačovom produkte, katalóg, telefón, fax a zariadenie umožňujúce prístup na internet.

Zmluva uzavretá na diaľku : spotrebiteľská zmluva uzatvorená v rámci systému predaja na diaľku organizovaného za účelom poskytovania tovaru alebo služieb na základe zmluvy bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán, pričom zmluvné strany na uzavretie zmluvy využívajú výlučne prostriedok komunikácie medzi osobami na diaľku.

Podnikateľ : osoba konajúca v rámci svojho povolania, samostatného zamestnania alebo podnikateľskej činnosti

Kupujúci/Vy : osoba, ktorá uzatvára zmluvu prostredníctvom ponuky na kúpu prostredníctvom webovej stránky

Záruka : V prípade zmlúv uzatvorených medzi spotrebiteľom a podnikateľom (ďalej len: spotrebiteľská zmluva) podľa Občianskeho zákonníka,

  1. záruka za plnenie zmluvy, ktorú sa podnik dobrovoľne zaväzuje na riadne plnenie zmluvy popri svojej zákonnej povinnosti alebo bez nej, a
  2. povinná záruka na základe zákona

Kúpna cena : protihodnota zaplatená za Tovar a poskytnutie digitálneho obsahu.

Príslušná legislatíva

Zmluva sa riadi ustanoveniami maďarského práva, pričom platia najmä tieto zákony:

Rozsah a prijatie VOP

Obsah medzi nami uzatvorenej zmluvy určujú okrem ustanovení príslušných záväzných právnych predpisov aj tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len: VOP). V súlade s tým tieto VOP obsahujú práva a povinnosti vás a nás, podmienky uzatvorenia zmluvy, dodacie lehoty, dodacie a platobné podmienky, pravidlá zodpovednosti a podmienky na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy.

Technické informácie potrebné na používanie Webovej stránky, ktoré nie sú obsiahnuté v týchto VOP, sú poskytované inými informáciami dostupnými na Webovej stránke.

Pred dokončením objednávky ste povinný oboznámiť sa s ustanoveniami týchto VOP.

Elektronická faktúra

Naša spoločnosť vznikla v roku 2007. Zákon, § 175. používa elektronickú faktúru podľa Akceptovaním týchto VOP súhlasíte s používaním elektronickej fakturácie.

Postup v prípade nesprávnej ceny

Za zjavne nesprávne zobrazené ceny sa považujú:

V prípade uvedenia nesprávnej ceny Predávajúci ponúka možnosť kúpy Tovaru za skutočnú cenu, na základe ktorej sa Kupujúci môže rozhodnúť, či si objedná Tovar za skutočnú cenu alebo túto možnosť nevyužije, pričom v takom prípade nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi Zmluvnými stranami.

Vybavovanie sťažností a právne prostriedky nápravy

Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu záruky, záruky na produkt alebo záruky súvisiacej s Tovarom alebo námietku proti odstráneniu individuálneho porušenia práva alebo záujmu (sťažnosť spotrebiteľa podľa zákona o ochrane spotrebiteľa) v súvislosti s konaním, činnosťou alebo opomenutím Predávajúceho alebo osoby konajúcej v záujme alebo prospech Predávajúceho priamo v súvislosti s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, prostredníctvom nasledujúcich kontaktných údajov a spôsobov:

Záruku spotrebiteľa, záruku na produkt alebo reklamáciu záruky nekryje Predávajúci, ale Fgytv. pravidlá vybavovania sťažností spotrebiteľov, ale je povinný ich vybavovať podľa osobitného predpisu.

Spotrebiteľom je Fgytv. Sťažnosť, ktorá je námietkou proti odstráneniu individuálneho práva alebo porušenia záujmov v súvislosti s konaním, činnosťou alebo opomenutím podniku alebo osoby konajúcej v záujme alebo v mene podniku priamo súvisiacu s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, možno podniku oznámiť ústne alebo písomne ​​- s výnimkou nárokov na záruku, záruku na výrobok alebo záruku.

Spoločnosť je povinná ústne podanie sťažnosti bezodkladne prešetriť a v prípade potreby napraviť . Ak spotrebiteľ nesúhlasí s vybavením reklamácie, alebo ak nie je možné reklamáciu bezodkladne prešetriť, podnik je povinný reklamáciu a jej stanovisko bezodkladne zaevidovať a v prípade ústnej reklamácie odovzdať jej kópiu spotrebiteľovi na mieste, alebo v prípade ústnej reklamácie komunikovanej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb ju zaslať spotrebiteľovi súčasne s odpoveďou na reklamáciu najneskôr do 3 dní . Záznam o sťažnosti musí obsahovať:

  1. meno a adresa spotrebiteľa,
  2. miesto, čas a spôsob uplatnenia reklamácie,
  3. podrobný popis reklamácie spotrebiteľa, zoznam dokladov, záznamov a iných dôkazov predložených spotrebiteľom,
  4. vyjadrenie podnikateľa k jeho postoju k sťažnosti spotrebiteľa, ak je možné okamžité prešetrenie sťažnosti,
  5. podpis osoby, ktorá zápisnicu spisuje, a – s výnimkou ústnej sťažnosti podanej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb – spotrebiteľa,
  6. miesto a čas zaznamenania zápisnice,
  7. v prípade ústnej sťažnosti komunikovanej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb jedinečné identifikačné číslo sťažnosti.

Podnik je povinný na písomnú sťažnosť písomne ​​odpovedať a prijať opatrenia na jej oznámenie preukázateľným spôsobom do tridsiatich dní od jej doručenia , ak priamo uplatniteľný právny akt Európskej únie neustanovuje inak. Spoločnosť je povinná svoje stanovisko zamietnutie reklamácie odôvodniť. V prípade zamietnutia reklamácie je podnikateľ povinný spotrebiteľa písomne ​​informovať o tom, ktorý orgán alebo zmierovací orgán môže podľa povahy jeho reklamácie začať konanie. Informácie musia zahŕňať aj sídlo, telefónne a internetové kontaktné údaje a poštovú adresu príslušného orgánu alebo zmierovacieho orgánu v mieste bydliska alebo pobytu spotrebiteľa. Predávajúci neurobil všeobecné vyhlásenie o podaní.

Ak sa prípadný spotrebiteľský spor medzi Predávajúcim a spotrebiteľom nevyrieši pri rokovaní, má spotrebiteľ k dispozícii tieto opravné prostriedky:

Postup ochrany spotrebiteľa

Je možné podať sťažnosť orgánom na ochranu spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ spozoruje porušenie svojich spotrebiteľských práv, má právo obrátiť sa so sťažnosťou na orgán ochrany spotrebiteľa príslušný podľa miesta jeho bydliska. Po posúdení sťažnosti orgán rozhodne o priebehu konania o ochrane spotrebiteľa. Prvostupňové orgány na ochranu spotrebiteľa vykonávajú úrady hlavného mesta a kraja príslušné podľa miesta bydliska spotrebiteľa, ich kontaktné údaje nájdete tu:

Úrad metropolitnej vlády v Budapešti Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 1117 Budapešť, Prielle Kornélia utca 4/b.
Poštová adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189.
E-mail: mistazgovedelem@bfkh.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: (1) 450-2598
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Jurisdikcia: metropolitná oblasť Budapešť
Úrad vlády Peštianskej župy Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 1072 Budapešť, Nagy Diófa u.10-12.
Poštová adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189.
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 1 459 4843
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Jurisdikcia: Pešťská župa
Úrad vlády župy Bács-Kiskun Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Poštová adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189.
E-mail: mistaztovedelem@bacs.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 76 795 710
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engediskugyn
County Bratislavozecsi
Úrad vlády okresu Baranya Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Poštová adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
E-mail: mistazgtovedelem@baranya.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 72 795 398 Webová
stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyyezesi-meres
Úrad vlády Békéšskej župy Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Poštová adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: +36 66 546 150
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyaszdictioné
B Jurisztovedel
Úrad vlády župy Borsod-Abaúj-Zemplén Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 3527 Miskolc, József Attila u 20.
E-mail: mistazgtovedelem@borsod.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 46 795 779
Webová stránka: https://
kormanykormanyagyyborezememsp /lenvezezer t/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi Jurisdikcia: Borsod-Abaúj-Zemplén County
Úrad vlády župy Csongrád-Csanád Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Poštová adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
E-mail: mistazgtovedelem@csongrad.gov.hu
​​Telefónne číslo: 06 62 62 680 680 680 680 680 680 680 680 680 680 kvatykoryman
na webe csanad/megye/szervezet/
kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Csongrád-Csanádská župa
Úrad vlády okresu Fejér Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: +36 22 501 751
Webová stránka: https://www.kormanyhivatalok/kormanyhivatalok/fezelyzezekejer/me
esugyi-es Jurisdikcia: okres Fejér
Úrad vlády župy Győr-Moson-Sopron Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 9022 Győr, ulica Türr István. 7.
E-mail: győrztóvedelem@gyor.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: +36 96 795 950
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-musezezaki-Modery-eng
okres opron
Úrad vlády okresu Hajdú-Bihar Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
Poštová adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.
E-mail: mistazgovedelem@hajdu.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 52 533
5065 Webová stránka Fax
: ok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es
Jurisdikcia: Hajducko-biharská župa
Úrad vlády okresu Heves Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Poštová adresa: 3301 Eger, Pf. 215 časť
: Heves County



Úrad vlády župy Jász-Nagykun-Szolnok Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 56/795-165
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-szolesdigysiction:Jurmanyhivatalok-engedelyse
County
Úrad vlády okresu Komárom-Esztergom Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2.
E-mail: mistazgovedelem.meff@komarom.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: (34) 309-303
Webová stránka: https://kormanyhivatalokvezetarmezomgy
/kormanyz lekedesi -muszaki-engedelyezesi-es Jurisdikcia: Komárom-Esztergom County
Úrad vlády okresu Nógrád Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 32 511 116
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/kormanyhivatalok/kormanyzzersiedestegy
fogyasztovedelmi Jurisdikcia: župa Nógrád
Úrad vlády okresu Somogy Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.
E-mail: mistazgovedelem@somogy.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 82 510 868
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok-leklekgyedelyezezasiki/
meresugyi-es Jurisdikcia: Somogy County
Úrad vlády župy Szabolcs-Szatmár-Bereg Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Poštová adresa: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77.
E-mail: mistazgovedelem@szabolcs.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: 06 42 500 694
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-Betzedictions
Juradiction reg County
Úrad vlády okresu Tolna Odbor ochrany spotrebiteľa
Adresa: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
E-mail: mistazgovedelem@tolna.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: (74) 795-384
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/kormanyhivatalok/vezetolna-megereszlekesimuszezersi
-es Jurisdikcia: Tolnianska župa
Úrad vlády župy Vas Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
Poštová adresa: 9702 Szombathely, P.O. 24.
E-mail: mistazgovedelem@vas.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: +36/70-705-1435
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-Vasisdi
County Juresdi
Úrad vlády župy Veszprém
Adresa: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
Poštová adresa: 8200 Veszprém, Kistó utca 1.
E-mail: mistazgovedelem@veszprem.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: +36 88 550 550 550 510
Webová stránka https://
veszkorymvaty/meokhial: /szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Veszprémska župa
Úrad vlády okresu Zala Oddelenie ochrany spotrebiteľa
Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
Poštová adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.
E-mail: mistazgovedelem.zala@zala.gov.hu
​​​​Telefónne číslo: +36 92 510 530
Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezemi
County Jurvedefoyla County Jurvedefoye-es

Súdne konanie

Zákazník je oprávnený uplatniť svoj nárok zo spotrebiteľského sporu na súde v občianskoprávnom konaní v súlade so zákonom V z roku 2013 Občiansky zákonník a zákonom CXXX z roku 2016 o Občianskom súdnom poriadku. podľa ustanovení zákona.

Postup zmierovacej rady

Ak zamietneme vašu sťažnosť spotrebiteľa, máte právo obrátiť sa na zmierovaciu komisiu príslušnú podľa vášho bydliska alebo pobytu, alebo na tú, ktorú ste uviedli vo svojej žiadosti. Podmienkou začatia konania v zmierovacom konaní je, aby sa spotrebiteľ pokúsil vyriešiť spor priamo s dotknutým podnikom.

Zmierovací orgán – pokiaľ spotrebiteľ nepožiada o osobné vypočutie – uskutoční pojednávanie online, bez osobnej prítomnosti, prostredníctvom elektronického zariadenia, ktoré súčasne zabezpečuje prenos zvuku a obrazu (ďalej len: online vypočutie).

Podnik je povinný spolupracovať na rokovaní zmierovacej rady av tomto rámci sme povinní poslať našu odpoveď zmierovacej rade v lehote, keď ju o to požiada zmierovacia rada. S výnimkou uplatnenia nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene a doplnení nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES podnik zabezpečí účasť osoby oprávnenej na uzavretie zmieru na pojednávaní. Splnomocnený zástupca spoločnosti na uzavretie zmieru sa musí zúčastniť online pojednávania. Ak spotrebiteľ požiada o osobné vypočutie, musí sa na pojednávaní online zúčastniť aspoň zástupca podnikateľa poverený uzavretím zmieru.

Viac informácií o zmierovacích radách je dostupných tu: https://www.bekeltetes.hu


Kontaktné údaje príslušných územne príslušných Zmierovacích orgánov:

Budapešť Sídlo zmierovacieho výboru
: Budapešť
Oblasť jurisdikcie: Budapešť

Kontakt:
Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99. I. vyd. 111.
Poštová adresa: 1253 Budapest, P.O. Box:10.
Telefónne číslo: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Webová stránka: bekeltet.bkik.hu
Sídlo zmierovacej rady okresu Baranya
: Pécs
Oblasť jurisdikcie: okres Baranya, okres Somogy, okres Tolna

Kontaktné údaje:
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefónne číslo: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Webová stránka: baranyabekeltetes.hu
Zmierovacia rada Boršodsko-abovsko-zemplínskej župy
Sídlo: Miškolc
Oblasť jurisdikcie: Boršodsko-abovsko-zemplínska župa, Heves, župa Nógrád

Kontaktné údaje:
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefónne číslo: 06-46-501-090, 06-46-501-091
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Webová stránka: bekeltetes.borsodmegye.hu
Ústredie zmierovacieho výboru župy Csongrád-Csanád
: Szeged
Oblasť jurisdikcie: Békešská župa, Bács-Kiskunská župa, Csongrád-Csanádská župa

Kontakt:
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefónne číslo: 06-62/549-392
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Webová stránka: bekeltetes-csongrad.hu
Sídlo zmierovacieho výboru župy Fejér
: Székesfehérvár
Oblasť jurisdikcie: župa Fejér, župa Komárom-Esztergom, župa Veszprém

Kontaktné údaje:
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6.
Telefónne číslo: 06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Webová stránka: www.bekeltetesfejer.hu
Ústredie zmierovacieho výboru Győr-Moson-Sopron County
: Győr
Oblasť jurisdikcie: Győr-Moson-Sopron County, Vas County, Zala County

Kontaktné údaje:
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefónne číslo: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Webová stránka: bekeltetesgyor.hu
Sídlo zmierovacieho výboru župy Hajdú-Bihar
: Debrecín
Oblasť jurisdikcie: župa Jász-Nagykun-Szolnok, župa Hajdú-Bihar, župa Szabolcs-Szatmár-Bereg

Kontaktné informácie:
Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefónne číslo: 06-52-500-710, +36 52 500 745
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Webová stránka: hbmbekeltetes.hu
Sídlo zmierovacieho výboru Peštianskej župy
: Budapešť
Oblasť jurisdikcie: Peštianska župa

Kontaktné informácie:
Adresa: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefónne číslo: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Webová stránka:
panaszrendezes.hu

Postup zmierovacej rady pre osoby, ktoré sa nepovažujú za spotrebiteľov

Spotrebiteľom je podľa zákona o ochrane spotrebiteľa občianska organizácia, náboženská právnická osoba, kondomínium, bytové družstvo konajúce na účely mimo samostatného povolania a hospodárskej činnosti, ktoré nakupuje, objednáva, prijíma, používa, používa tovar alebo je príjemcom obchodnej komunikácie alebo ponúk súvisiacich s tovarom a v rámci konania Zmierovacej komisie sa považuje za spotrebiteľa.

Rozhodcovský senát je oprávnený overovať a skúmať existenciu spotrebiteľskej kvality. Rokovací poriadok sa riadi pravidlami napísanými v rámci zmierovacej rady.

Ďalšie recenzie

Používanie webovej stránky

Nákup nevyžaduje registráciu.

Výber produktu

Kliknutím na kategórie produktov na stránke si môžete vybrať požadovanú produktovú skupinu a v rámci nej aj jednotlivé Tovary. Kliknutím na každý produkt nájdete fotografiu produktu, číslo položky, popis a cenu. Pri nákupe musíte zaplatiť cenu uvedenú na webovej stránke.

Pridať do košíka

Po výbere Produktu môžete kliknúť na tlačidlo „Pridať do košíka“ a vložiť do košíka ľubovoľný počet Produktov bez toho, aby vám vznikla povinnosť kúpy alebo platby, keďže vloženie Produktu do košíka nepredstavuje ponuku.

Tovar odporúčame vložiť do košíka aj v prípade, že si nie ste istí, či si chcete Tovar kúpiť, pretože tak jedným kliknutím uvidíte, aký Tovar máte v danom momente vybratý a môžete si ho prezrieť a porovnať na jednej obrazovke. Obsah košíka je možné ľubovoľne upravovať až do dokončenia objednávky - do stlačenia tlačidla "Dokončiť objednávku" - ľubovoľný Tovar môžete z košíka odstrániť, pridať do košíka nový Tovar, prípadne zmeniť požadované množstvo.

Ak vložíte vybraný Produkt do košíka, vyskočí vám samostatné okno s textom „Produkt pridaný do košíka“. Ak si neželáte vybrať viac produktov, kliknite na tlačidlo "Pokračovať do košíka"! V prípade, že si chcete vybratý Produkt znovu prezrieť alebo pridať do košíka ďalší Produkt, kliknite na tlačidlo „Späť na produkt“!

Zobraziť košík

Počas používania webovej stránky si môžete kedykoľvek skontrolovať obsah košíka kliknutím na ikonu „Zobraziť košík“ v hornej časti webovej stránky. Tu máte možnosť vybraný Tovar odstrániť z košíka alebo zmeniť množstvo Tovaru. Po úprave systém zobrazí informácie zodpovedajúce údajom, ktoré ste zmenili, vrátane ceny Tovaru vloženého do košíka.
Ak si neželáte vyberať ďalšie produkty a pridávať ich do košíka, môžete pokračovať v nákupe kliknutím na tlačidlo „Pokračovať k pokladni“.

Zadajte údaje o zákazníkovi

Po stlačení tlačidla "Pokračovať k pokladni" sa zobrazí obsah košíka a celková kúpna cena, ktorú zaplatíte pri nákupe Vami vybraného Tovaru. V kolónke „Spôsoby doručenia“ je potrebné uviesť, či si prajete objednaný Tovar vyzdvihnúť osobne (osobný odber) alebo požiadať o doručenie. V prípade doručenia systém uvádza poplatok za doručenie, ktorý ste povinný zaplatiť pri zadávaní objednávky.

Do textového poľa „Podrobnosti objednávky“ môžete zadať svoje celé meno, adresu, e-mailovú adresu a telefónne číslo. Systém automaticky ukladá údaje zadané do textového poľa „Podrobnosti objednávky“ do textového poľa „Spôsoby doručenia“. Ak chcete, aby bola vaša objednávka odoslaná na inú adresu, kliknite na tlačidlo „Zadať inú dodaciu adresu“. Do textového poľa „Poznámka k objednávke pre správcu“ môžete zadať ľubovoľné dodatočné informácie.

Prehľad objednávok

Po vyplnení vyššie uvedených textových polí môžete pokračovať v procese objednávania kliknutím na tlačidlo „Pokračovať na ďalší krok“, alebo môžete doteraz zadané údaje vymazať/opraviť kliknutím na tlačidlo „Upraviť“. Do obsahu košíka sa vrátite kliknutím na tlačidlo „Upraviť košík“. Po kliknutí na tlačidlo „Uložiť“ sa dostanete na stránku „Spôsoby platby“. Tu môžete vidieť súhrn údajov, ktoré ste predtým poskytli, vrátane obsahu košíka, používateľských, fakturačných a dodacích údajov a sumy, ktorú musíte zaplatiť (tu nemôžete zmeniť tieto údaje, pokiaľ nekliknete na tlačidlo „Upraviť“).

Dokončenie objednávky (vytvorenie cenovej ponuky)

Ak ste spokojný s tým, že obsah košíka zodpovedá Tovaru, ktorý si chcete objednať a že sú vaše údaje správne, môžete objednávku dokončiť kliknutím na tlačidlo „ Objednať “. Informácie uvedené na webovej stránke nepredstavujú ponuku na uzavretie zmluvy zo strany predávajúceho. Pri objednávkach podľa týchto VOP ste považovaný za dražiteľa.

Stlačením tlačidla " Objednať " výslovne beriete na vedomie, že Vaša ponuka sa považuje za uskutočnenú a že Vaše vyhlásenie - ak ho potvrdí Predávajúci v súlade s týmito VOP - znamená platobnú povinnosť. Predávajúci je povinný bezodkladne potvrdiť kupujúcemu prijatie objednávky elektronicky. Ak toto potvrdenie Objednávateľ neobdrží v predpokladanom termíne podľa charakteru služby, najneskôr však do 48 hodín odo dňa odoslania objednávky Objednávateľa, Objednávateľ je zbavený ponukovej alebo zmluvnej povinnosti.

Spracovanie objednávky, uzatvorenie zmluvy

Objednávky sa spracovávajú v dvoch fázach. Svoju objednávku máte možnosť zadať kedykoľvek. Najprv dostanete automatické potvrdenie vašej objednávky, ktoré zaznamená iba skutočnosť, že vaša objednávka bola prijatá prostredníctvom webovej stránky, ale toto potvrdenie nepredstavuje prijatie vašej ponuky. Ak zistíte, že automatické potvrdzovacie e-mailové upozornenie obsahuje nesprávne vaše údaje (napr. meno, dodacia adresa, telefónne číslo a pod.), ste povinný nás o tejto skutočnosti bezodkladne informovať e-mailom a uviesť správne údaje. Ak neobdržíte automatický potvrdzovací email do 24 hodín od zadania objednávky, kontaktujte nás, pretože je možné, že vašu objednávku náš systém z technických príčin neprijal.

Po odoslaní Vašej ponuky Vám Predávajúci potvrdí Vašu ponuku druhým emailom. Zmluva je uzavretá okamihom, keď je vo vašom e-mailovom systéme dostupný potvrdzujúci email zaslaný Predávajúcim (druhé potvrdenie, prijatie ponuky).

Spôsoby zberu, poplatky za zber, spôsoby platby

Informácie o spôsobe dopravy a platby nájdete na tejto stránke.

Termín dokončenia

V prípade kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, je predávajúci povinný sprístupniť tovar kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však do tridsiatich dní od uzavretia zmluvy.

Na základe vyššie uvedeného je všeobecná dodacia lehota objednávky maximálne 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky . Predávajúci poskytne informácie o prípadných dodacích lehotách, ktoré sa môžu od tejto (nie však dlhšie ako 30 dní) líšiť pre každý spôsob doručenia.

V prípade omeškania zo strany Predávajúceho je Kupujúci oprávnený zakročiť voči Predávajúcemu v zmysle zákona V. z roku 2013 Občianskeho zákonníka.

Výhrada práv, doložka vlastníctva

Ak ste si predtým objednali Tovar, ale pri dodaní ste ho neobdržali (okrem prípadov, keď ste uplatnili právo na odstúpenie od zmluvy), alebo sa Tovar vrátil Predávajúcemu s nedoručiteľným stavom, Predávajúci podmieni splnenie objednávky zaplatením kúpnej ceny vopred a nákladov na dopravu.

Predávajúci môže zadržať dodanie Tovaru, kým sa neubezpečí, že platba za Tovar bola úspešne vykonaná prostredníctvom riešenia elektronickej platby (vrátane prípadu, keď v prípade Tovaru plateného bankovým prevodom Kupujúci prevedie kúpnu cenu v mene svojho členského štátu a Predávajúci neobdrží celú sumu kúpnej ceny a poplatku za doručenie z dôvodu výmenného kurzu, bankových provízií a nákladov). Ak nebola cena Tovaru uhradená v plnej výške, Predávajúci môže vyzvať Kupujúceho na doplnenie kúpnej ceny.

Predaj do zahraničia

Predávajúci pri používaní Webovej stránky nerobí rozdiely medzi Zákazníkmi v Maďarsku a Zákazníkmi mimo Európskej únie. Ak nie je v týchto VOP uvedené inak, Predávajúci zabezpečuje dodanie/prevzatie objednaného Tovaru v rámci územia Maďarska.

Ustanovenia týchto VOP sa vzťahujú aj na nákup mimo Maďarska za predpokladu, že na základe ustanovení príslušného predpisu je kupujúcim v zmysle tohto bodu spotrebiteľ, ktorý je občanom členského štátu alebo má bydlisko v členskom štáte, alebo spoločnosť, ktorá má sídlo v členskom štáte a nakupuje tovar alebo využíva služby v rámci Európskej únie výlučne na konečné použitie, alebo s týmto úmyslom koná. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá koná za účelom, ktorý je mimo rámca jej obchodnej, priemyselnej, remeselnej alebo odbornej činnosti.

Komunikačným a nákupným jazykom je predovšetkým maďarčina Predávajúci nie je povinný komunikovať s Kupujúcim v jazyku členského štátu Kupujúceho.

Predávajúci nie je povinný v súvislosti s príslušným Tovarom dodržiavať žiadne mimozmluvné požiadavky, ako sú požiadavky na označovanie alebo špecifické sektorové požiadavky, stanovené vnútroštátnym právom členského štátu Kupujúceho, ani o takýchto požiadavkách Kupujúceho informovať.

Ak nie je uvedené inak, Predávajúci uplatňuje na všetok Tovar maďarskú DPH.

Kupujúci si môže uplatniť svoje práva v súlade s týmito VOP.

V prípade použitia elektronického platobného riešenia bude platba uskutočnená v mene určenej Predávajúcim,

Predávajúci môže zadržať dodanie Tovaru, kým sa nepresvedčí, že platba ceny Tovaru a poplatku za doručenie bola úspešne a úplne vykonaná pomocou riešenia elektronickej platby (vrátane prípadu, keď v prípade Tovaru plateného bankovým prevodom Kupujúci prevedie kúpnu cenu (poplatok za dodanie) v mene svojho členského štátu a Predávajúci neobdrží plnú výšku kúpnej ceny, kurzové a výmenné náklady z dôvodu výmenného kurzu). Ak nebola cena Tovaru uhradená v plnej výške, Predávajúci môže vyzvať Kupujúceho na doplnenie kúpnej ceny.

Za účelom doručenia Tovaru Predávajúci poskytuje rovnaké možnosti doručenia ako maďarským zákazníkom pre nemaďarských zákazníkov.

Ak môže Kupujúci požadovať dodanie Tovaru na územie Maďarska alebo na územie iného členského štátu Európskej únie podľa VOP, môže o to požiadať aj nemaďarský kupujúci ktorýmkoľvek zo spôsobov dodania uvedených vo VOP.

Ak si Kupujúci môže zvoliť osobný odber Tovaru u Predávajúceho podľa VOP, túto možnosť môžu využiť aj mimomaďarskí kupujúci.

V opačnom prípade môže Kupujúci požadovať zaslanie Tovaru do zahraničia na vlastné náklady. Maďarskí zákazníci toto právo nemajú.

Predávajúci splní objednávku po zaplatení prepravného V prípade, že kupujúci nezaplatí prepravné predávajúcemu alebo si nezabezpečí vlastnú prepravu do vopred dohodnutého termínu, predávajúci odstúpi od zmluvy a vráti kupujúcemu vopred zaplatenú kúpnu cenu.


Informácie pre spotrebiteľov

Informácie o práve kupujúceho spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

Pre spotrebiteľov Občiansky zákonník. 8:1. Podľa § 1 bod 3 sa kvalifikuje len fyzická osoba konajúca mimo rámca svojho povolania, samostatného povolania alebo podnikateľskej činnosti, teda právnické osoby nemôžu uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy bezdôvodne!

Na spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. Podľa § 20 vyhlášky máte právo odstúpiť bez udania dôvodu. Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy

a) pri zmluve o predaji tovaru
aa) tovar,
b) pri predaji viacerých tovarov, ak je jednotlivý tovar dodaný v rôznom čase, posledný dodaný tovar,
c) pri tovare pozostávajúcom z viacerých položiek alebo kusov posledný dodaný tovar alebo kus,
ad) ak tovar musí byť dodaný pravidelne v určenej lehote, môže prvú službu spotrebiteľom uplatniť iný ako tretí deň prevzatia, ktorý spotrebiteľ uviedol do 4. dňa prevzatia.

Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu môže toto právo uplatniť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru .

Ustanoveniami tohto bodu nie je dotknuté právo spotrebiteľa uplatniť si právo na odstúpenie od zmluvy uvedené v tomto bode v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia Tovaru.

Ak spotrebiteľ urobil ponuku na uzavretie zmluvy, spotrebiteľ má právo túto ponuku pred uzavretím zmluvy odvolať, čím zaniká záväznosť ponuky na uzavretie zmluvy.

Ak Predávajúci neinformoval spotrebiteľa o lehote a ďalších podmienkach na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy (najmä o tých, ktoré sú uvedené v § 22 nariadenia vlády), ako aj o vzore vyhlásenia v prílohe č. 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uvedená vyššie sa predĺži o 12 mesiacov. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informáciu o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie od zmluvy alebo odstúpenie od zmluvy uplynie 14. deň po poskytnutí tejto informácie.

Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy, uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy alebo ukončenie

Na spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. Svoje právo uvedené v § 20 vyhlášky môžete uplatniť prostredníctvom jasného vyhlásenia v tomto zmysle alebo pomocou vzoru vyhlásenia, ktorý si môžete stiahnuť z webovej stránky.

Platnosť vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy

Právo na odstúpenie od zmluvy sa považuje za uplatnené v lehote, ak spotrebiteľ v lehote odošle svoje vyhlásenie.

V prípade písomného odstúpenia alebo výpovede postačí zaslanie odstúpenia alebo výpovede v lehote.

Spotrebiteľ znáša dôkazné bremeno, že svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatnil v súlade s týmto ustanovením.

Prehlásenie o odstúpení spotrebiteľa od zmluvy je predávajúci povinný pri prevzatí potvrdiť na elektronickom dátovom nosiči.

Povinnosti predávajúceho v prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy

Povinnosť predávajúceho vrátiť peniaze

Ak sa na spotrebiteľa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 vyhlášky, vráti predávajúci spotrebiteľovi plnú sumu zaplatenú ako protihodnotu vrátane nákladov vynaložených v súvislosti s plnením, vrátane poplatku za doručenie, najneskôr do štrnástich dní odo dňa, keď sa o odstúpení od zmluvy dozvedel. Upozorňujeme, že toto ustanovenie sa nevzťahuje na dodatočné náklady vzniknuté výberom iného spôsobu dopravy, ako je najlacnejší štandardný spôsob dopravy.

Spôsob vrátenia peňazí predávajúceho

45/2014. (II. 26.) Vláda. V prípade odstúpenia od zmluvy alebo odstúpenia od zmluvy podľa § 22 vyhlášky predávajúci vráti spotrebiteľovi dlžnú sumu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ. S výslovným súhlasom spotrebiteľa môže predávajúci použiť na vrátenie peňazí aj iný spôsob platby, pričom spotrebiteľovi v dôsledku toho nemusia byť účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie v dôsledku nesprávneho a/alebo nepresného čísla bankového účtu alebo poštovej adresy zadanej Spotrebiteľom.

Dodatočné náklady

Ak si spotrebiteľ výslovne zvolí iný ako najlacnejší bežný spôsob dopravy, Predávajúci nie je povinný uhradiť mu tým vzniknuté dodatočné náklady. V takom prípade sme povinní vrátiť peniaze až do výšky uvedených všeobecných prepravných poplatkov.

Zádržné právo

Predávajúci môže zadržať dlžnú sumu spotrebiteľovi, kým mu spotrebiteľ tovar nevráti alebo kým bez pochybností nepreukáže jeho vrátenie; do úvahy sa berie skorší z týchto dvoch dátumov. Zásielky zaslané na dobierku alebo kuriérom nie sme schopní prijať.

V prípade odstúpenia od zmluvy alebo zániku záväzkov spotrebiteľa

Vrátenie Tovaru

Ak sa na spotrebiteľa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 vyhlášky, je povinný bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Tovar alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru. Vrátenie sa považuje za ukončené v lehote, ak spotrebiteľ odošle Tovar pred uplynutím lehoty.

Znášanie priamych nákladov spojených s vrátením Tovaru

Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša spotrebiteľ. Tovar je potrebné vrátiť na adresu Predávajúceho. Ak Predávajúci tovar predáva aj v prevádzkarni a spotrebiteľ svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatní osobne v prevádzkarni podniku, je zároveň oprávnený vrátiť tovar späť. Ak spotrebiteľ vypovedá zmluvu o poskytovaní služieb uzavretú mimo prevádzkových priestorov alebo medzi vzdialenými osobami po začatí plnenia, je povinný zaplatiť podniku odplatu v pomere k poskytnutej službe do dňa oznámenia odstúpenia od zmluvy podniku. Suma, ktorú má spotrebiteľ zaplatiť pomerne, sa určí na základe celkovej výšky protihodnoty dohodnutej v zmluve plus daň. Ak spotrebiteľ preukáže, že takto určená celková suma je nadmerná, pomerná suma sa vypočíta na základe trhovej hodnoty služieb poskytnutých ku dňu ukončenia zmluvy. Upozorňujeme, že tovar vrátený na dobierku alebo poštovné nemôžeme prijať.

Zodpovednosť spotrebiteľa za amortizáciu

Spotrebiteľ zodpovedá za amortizáciu tovaru v dôsledku používania nad rámec toho, čo je potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru.

Právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť v týchto prípadoch:

Predávajúci Vás výslovne upozorňuje na to, že nemôžete uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy podľa nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.). Nariadenie § 29. V prípadoch uvedených v odseku 1:

  1. po úplnom splnení služby, ak však zmluvou vzniká spotrebiteľovi platobná povinnosť, túto výnimku možno uplatniť len vtedy, ak sa s plnením začalo s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a s potvrdením spotrebiteľa, že stratí právo na odstúpenie od zmluvy, len čo podnik úplne splní zmluvu;
  2. v prípade Produktu alebo služby, ktorých cenu alebo poplatok nemôže subjekt finančného trhu ovplyvniť a počas lehoty určenej na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy podlieha možným výkyvom;
  3. pri tovare, ktorý nie je prefabrikovaný, ktorý bol vyrobený podľa pokynov spotrebiteľa alebo na jeho výslovnú žiadosť, alebo pri tovare, ktorý bol jednoznačne ušitý spotrebiteľovi na mieru;
  4. pokiaľ ide o Tovar, ktorý rýchlo podlieha skaze alebo má krátku trvanlivosť;
  5. pri tovare v uzavretom obale, ktorý nie je možné po dodaní vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov (upozorňujeme, že pri tovare v uzavretom obale, ktorý nie je možné po dodaní vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov, má použitie potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru za následok stratu práva na odstúpenie od zmluvy.);
  6. pri Tovare, ktorý je vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom;
  7. ak ide o alkoholický nápoj, ktorého skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu spôsobom, ktorý podnik nemôže ovplyvniť a ktorého cena bola dohodnutá stranami pri uzatváraní kúpnej zmluvy, ale zmluva je splnená až po tridsiatom dni od uzavretia zmluvy;
  8. v prípade obchodnej zmluvy, kedy podnik navštívi spotrebiteľa na výslovnú žiadosť spotrebiteľa za účelom vykonania naliehavej opravy alebo údržby;
  9. v súvislosti s predajom a kúpou zapečatených zvukových alebo obrazových záznamov a kópií počítačového softvéru, ak spotrebiteľ po dodaní otvoril obal;
  10. pokiaľ ide o noviny, časopisy a periodiká, s výnimkou zmlúv o predplatnom;
  11. ak ide o zmluvy uzatvorené na verejnej dražbe;
  12. ak ide o zmluvu o poskytovaní ubytovania okrem ubytovacích služieb, dopravy, prenájmu áut, stravovania alebo služieb súvisiacich s voľnočasovými aktivitami, ak bola v zmluve určená lehota alebo lehota;
  13. o digitálnom obsahu poskytovanom na nehmotnom nosiči, ak predávajúci začal s plnením s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ zároveň vyhlásil, že berie na vedomie, že po začatí plnenia stratí právo na odstúpenie od zmluvy, a podnikateľ zaslal spotrebiteľovi potvrdenie.

Informácie o produktových zárukách a zárukách týkajúcich sa záruky zhody tovaru vo vzťahu k spotrebiteľským zmluvám

Táto časť informácií pre spotrebiteľa vychádza z nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.). Na základe splnomocnenia § 11 ods. 5 nariadenia vlády SR č. 45/2014 (II.26.) vypracované s prihliadnutím na prílohu č. 3 vyhlášky

Informácie pre spotrebiteľov sa vzťahujú výlučne na Kupujúcich, ktorí sú považovaní za spotrebiteľov, pravidlá platné pre kupujúcich, ktorí sa nepovažujú za spotrebiteľov, sú uvedené v samostatnej kapitole.

Požiadavky na plnenie v súlade so zmluvou v prípade spotrebiteľskej zmluvy

Požiadavky na súlad so zmluvou vo všeobecnosti pre tovar predávaný na základe spotrebiteľských zmlúv a tovar obsahujúci digitálny prvok

Tovar a plnenie musia v čase plnenia spĺňať požiadavky nariadenia (ES) č. 373/2021. (VI.30.) Vlád. požiadavky stanovené v nariadení.

Aby sa plnenie považovalo za v súlade so zmluvou, musí byť Tovar, ktorý je predmetom zmluvy

Aby sa plnenie považovalo za v súlade so zmluvou - ďalej - Tovar, ktorý je predmetom zmluvy

Tovar nemusí spĺňať vyššie uvedené verejné vyhlásenie, ak to Predávajúci preukáže

Vadné plnenie zmluvy o predaji tovaru

Predávajúci plní chybne, ak vada tovaru vznikla neodbornou montážou, ak:

a) uvedenie do prevádzky je súčasťou kúpnej zmluvy a bolo vykonané predávajúcim alebo na zodpovednosť predávajúceho; alebo

b) inštaláciu musel vykonať spotrebiteľ a neodborná inštalácia je dôsledkom nedostatkov v návode na inštaláciu poskytnutom predávajúcim - alebo v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky poskytovateľom digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

Ak tovar podľa kúpnej zmluvy uvedie do prevádzky predávajúci alebo sa uvedenie do prevádzky uskutoční na zodpovednosť predávajúceho, považuje sa plnenie za ukončené predávajúcim ukončením uvedenia do prevádzky.

Ak pri tovare obsahujúcom digitálne prvky kúpna zmluva predpokladá nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby po určitú dobu, predávajúci zodpovedá za vadu tovaru súvisiacu s digitálnym obsahom, ak sa vada vyskytne do dvoch rokov od plnenia tovaru, pri nepretržitom poskytovaní po dobu nepresahujúcu dva roky; buď nastane, alebo sa stane rozpoznateľným.

Požiadavky na súlad so zmluvou pre tovar obsahujúci digitálne prvky predávaný na základe spotrebiteľskej zmluvy

V prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky musí predávajúci zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný o aktualizáciách digitálneho obsahu tovaru alebo digitálnej služby s ním súvisiacej, vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu tovaru so zmluvou, a musí zabezpečiť, aby ich spotrebiteľ dostal.

Predávajúci je povinný sprístupniť aktualizáciu v prípade uzavretia kúpnej zmluvy

Ak spotrebiteľ nenainštaluje dostupné aktualizácie v primeranom čase, Predávajúci nezodpovedá za akúkoľvek vadu tovaru, ak je výsledkom výlučne neaplikovania príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že:

a) Predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a dôsledkoch jej nenainštalovania zo strany spotrebiteľa; a

b) že spotrebiteľ si aktualizáciu nenainštaluje alebo nesprávne nainštaluje aktualizáciu spotrebiteľom nie je spôsobené nedostatkom v návode na inštaláciu poskytnutom Predávajúcim.

Vadné plnenie nemožno zistiť, ak bol spotrebiteľ pri uzatváraní zmluvy výslovne upozornený na to, že konkrétna vlastnosť tovaru sa líši od tu popísaného, ​​a tento rozdiel pri uzatváraní kúpnej zmluvy osobitne a výslovne akceptoval.

Požiadavky na zmluvné plnenie v prípade predaja digitálneho obsahu predávaného na základe spotrebiteľskej zmluvy

Predávajúci poskytuje alebo dodáva digitálny obsah spotrebiteľovi. Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, predávajúci poskytne spotrebiteľovi digitálny obsah bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy, v najnovšej verzii dostupnej v čase uzavretia zmluvy.

Služba sa považuje za poskytnutú, keď digitálny obsah alebo akékoľvek riešenie potrebné na prístup k nemu alebo vhodné na jeho stiahnutie boli doručené spotrebiteľovi alebo na fyzické alebo virtuálne zariadenie vybrané spotrebiteľom na tento účel.

Predávajúci musí zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný a dostával aktualizácie digitálneho obsahu vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby so zmluvou.

Ak zmluva stanovuje nepretržité dodávanie digitálneho obsahu počas stanoveného časového obdobia, súlad plnenia s digitálnym obsahom musí byť zabezpečený počas celého trvania zmluvy.

Ak si spotrebiteľ v primeranom čase nenainštaluje aktualizácie poskytnuté Predávajúcim, Predávajúci nezodpovedá za zlyhanie služby, ak je výsledkom výlučne neaplikovania príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že

Vadné plnenie nemožno zistiť, ak bol spotrebiteľ v čase uzatvárania zmluvy výslovne upozornený na to, že konkrétna vlastnosť digitálneho obsahu sa odchyľuje od požiadaviek uvedených v tejto zmluve, a túto odchýlku pri uzatváraní zmluvy osobitne a výslovne akceptoval.

Predávajúci sa považuje za chybné, ak chyba v službe digitálneho obsahu vyplýva z jej nesprávnej integrácie do digitálneho prostredia spotrebiteľa za predpokladu, že:

Ak zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby počas stanoveného časového obdobia, Predávajúci zodpovedá za vadu digitálneho obsahu, ak sa vada vyskytne alebo bude zistiteľná počas doby uvedenej v zmluve.

Ak zmluva stanovuje jednu službu alebo sériu jednotlivých servisných úkonov, má sa za to, pokiaľ sa nepreukáže opak, že vada, ktorú spotrebiteľ rozpoznal do jedného roka odo dňa plnenia, existovala už v čase plnenia. Za chybné plnenie sa však nepovažuje, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a spotrebiteľa o tom pred uzavretím zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom informoval.

Spotrebiteľ je povinný spolupracovať s Predávajúcim s cieľom zabezpečiť, aby Predávajúci – za použitia technicky dostupných prostriedkov a vyžadujúcich si od spotrebiteľa čo najmenší zásah – mohol overiť, že príčinou chyby je digitálne prostredie spotrebiteľa. Ak si spotrebiteľ nesplní túto povinnosť súčinnosti potom, čo ho predávajúci o tejto povinnosti pred uzavretím zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom informoval, dôkazné bremeno nesie spotrebiteľ.

Záruka

V akých prípadoch môžete uplatniť svoje právo na záruku?

V prípade chybného plnenia zo strany Predávajúceho si môžete uplatniť u Predávajúceho reklamáciu podľa Občianskeho zákonníka a v prípade spotrebiteľskej zmluvy podľa Nariadenia vlády 373/2021 (VI.30.). podľa pravidiel nariadenia.

Aké práva máte na základe vašej záručnej reklamácie?

Podľa vlastného výberu môžete uplatniť nasledujúce záručné nároky:

Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ splnenie vami zvolenej požiadavky nie je nemožné alebo by pre Predajcu znamenalo neúmerné dodatočné náklady v porovnaní so splnením vašej inej požiadavky. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o pomerné zníženie odplaty alebo v krajnom prípade môžete od zmluvy odstúpiť.

Môžete prejsť z vami zvoleného záručného práva na iné, ale budete znášať náklady na prechod, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo ak na to predajca neuviedol dôvod.

V prípade spotrebiteľskej zmluvy sa má za to, pokiaľ sa nepreukáže opak, že vada zistená do jedného roka odo dňa dodania tovaru a tovaru obsahujúceho digitálne prvky existovala už v čase dodania tovaru, pokiaľ tento predpoklad nie je nezlučiteľný s povahou tovaru alebo povahou vady.

Ak má použitý Tovar vady a Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, bol na túto skutočnosť upozornený už pri kúpe, Poskytovateľ služby za známu vadu nezodpovedá.

Predávajúci môže odmietnuť uviesť tovar do súladu so zmluvou, ak oprava alebo výmena nie je možná alebo ak by to malo za následok neúmerné dodatočné náklady Predávajúceho, s prihliadnutím na všetky okolnosti, vrátane hodnoty Tovaru v bezchybnom stave a závažnosti porušenia zmluvy.

Spotrebiteľ je tiež oprávnený – v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy – požadovať pomerné zníženie protiplnenia alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak

Ak chce spotrebiteľ ukončiť kúpnu zmluvu z dôvodu chybného plnenia, má predávajúci povinnosť preukázať, že vada je nepodstatná.

Spotrebiteľ je oprávnený zadržať časť alebo celú zvyšnú časť kúpnej ceny v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy, kým predávajúci nesplní svoje povinnosti týkajúce sa súladu plnenia a chybného plnenia.

Všeobecným pravidlom je, že:

Primeraná lehota na opravu alebo výmenu tovaru sa počíta od momentu, kedy Spotrebiteľ oznámil chybu obchodu.

Spotrebiteľ musí dať tovar k dispozícii podniku na opravu alebo výmenu.

Zníženie protihodnoty je primerané, ak sa jej výška rovná rozdielu medzi hodnotou pripadajúcou Spotrebiteľovi v prípade zmluvného plnenia a hodnotou tovaru, ktorý Spotrebiteľ skutočne prijal.

Právo spotrebiteľa ukončiť kúpnu zmluvu v rámci záruky je možné uplatniť prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného predávajúcemu, v ktorom je vyjadrené rozhodnutie o ukončení.

Ak sa chybné plnenie týka len určitej časti tovaru dodávaného na základe kúpnej zmluvy a sú u nich splnené podmienky na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy, môže Spotrebiteľ vypovedať kúpnu zmluvu len v súvislosti s vadným tovarom, ale môže ju vypovedať aj s akýmkoľvek iným tovarom nadobudnutým spolu s ním, ak nemožno od spotrebiteľa spravodlivo očakávať, že si ponechá len tovar, ktorý zodpovedá zmluve.

Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy celkom alebo sčasti tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy,

V akej lehote si môžete uplatniť záručný nárok?

Chybu ste povinný nahlásiť ihneď po jej zistení. Vada nahlásená do dvoch mesiacov od zistenia sa považuje za bezodkladne nahlásenú vadu. Chceli by sme vás však upozorniť na skutočnosť, že po uplynutí dvojročnej premlčacej doby odo dňa plnenia zmluvy si už svoje záručné práva nemôžete uplatniť.

Do premlčacej doby sa nezapočítava časť doby opravy, počas ktorej Kupujúci nemôže používať Tovar podľa určenia.

Premlčacia lehota pre záručné nároky na časť Tovaru, ktorej sa výmena alebo oprava týka, začína plynúť odznova. Toto pravidlo platí aj vtedy, ak v dôsledku opravy vznikne nová chyba.

Ak je predmetom zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom použitá vec, môžu sa zmluvné strany dohodnúť na kratšej premlčacej dobe; ani v tomto prípade nemožno platne určiť premlčaciu dobu kratšiu ako jeden rok.

U koho si môžete uplatniť záručný nárok?

Svoj nárok na záruku si môžete uplatniť u Predajcu.

Aké ďalšie podmienky existujú na uplatnenie vašich záručných práv?

Do jedného roka od dodania nie je iná podmienka pre uplatnenie záručného nároku okrem oznámenia vady, ak preukážete, že tovar poskytol Predávajúci. Po uplynutí jedného roka odo dňa plnenia ste však povinný preukázať, že vami zistená vada existovala už v čase plnenia.

Záruka na produkt

V akých prípadoch môžete uplatniť svoje záručné práva na produkt?

V prípade vady hnuteľnej veci (Tovaru) si môžete podľa svojho výberu uplatniť reklamáciu alebo reklamáciu výrobku v súlade s pravidlami Občianskeho zákonníka.

Aké práva máte na základe záručného nároku na výrobok?

V rámci reklamácie produktu môžete požadovať opravu alebo výmenu chybného Tovaru.

V akých prípadoch sa produkt považuje za chybný?

Tovar je chybný, ak nezodpovedá kvalitatívnym požiadavkám platným v čase jeho vydania alebo ak nemá vlastnosti uvedené v popise poskytnutom výrobcom.

V akej lehote si môžete uplatniť záručný nárok na výrobok?

Svoj nárok na záruku na výrobok môžete uplatniť do dvoch rokov od dátumu, kedy bol Tovar výrobcom uvedený na trh. Po tomto termíne toto právo stratíte.

U koho si môžete uplatniť záruku na produkt?

Svoje záručné práva na produkt si môžete uplatniť voči výrobcovi alebo distribútorovi produktu (ďalej spoločne len: výrobca).

Aké je pravidlo dôkazu pri uplatňovaní reklamácie na výrobok?

V prípade reklamácie produktu musíte preukázať, že chyba produktu existovala v čase, keď ho výrobca uviedol na trh.

V akých prípadoch je výrobca oslobodený od záručnej povinnosti na výrobok?

Výrobca je oslobodený od záručnej povinnosti na výrobok, ak môže preukázať, že:

Výrobca musí preukázať iba jeden dôvod na udelenie výnimky.

Upozorňujeme, že z dôvodu rovnakej závady môžete súčasne uplatniť nárok na záruku voči spoločnosti a nárok na záruku na výrobok voči výrobcovi. Ak bude vaša reklamácia na výrobok úspešne uplatnená, môžete si uplatniť svoj nárok na záruku príslušenstva iba na vymenený výrobok alebo časť výrobku, ktorej sa oprava týka, voči výrobcovi.

Záruka

V akých prípadoch môžete uplatniť svoje záručné práva?

151/2003 o povinnej záruke na niektoré tovary dlhodobej spotreby. (IX. 22.) Vlád. Predávajúci je na základe vyhlášky povinný poskytnúť záruku v súlade s vyhláškou 10/2024 o vymedzení rozsahu tovaru dlhodobej spotreby podliehajúceho povinnej záruke. (VI.28.) V prípade predaja nového tovaru dlhodobej spotreby (napr. technický tovar, náradie, stroje) uvedeného v prílohe č. 1 vyhlášky ministra financií, ako aj jeho príslušenstva a komponentov v rozsahu tam uvedenom (ďalej - v tomto bode - spoločne len spotrebný tovar).

Práva vyplývajúce zo záruky je možné uplatniť prostredníctvom záručného listu alebo, ako je uvedené v tejto časti, s potvrdením o zaplatení protihodnoty. Predávajúci nie je povinný vydať spotrebiteľovi záručný list ani ho poskytnúť, ak predajná cena spotrebného tovaru nepresiahne 50 000 HUF, v takom prípade je možné práva zo záruky uplatniť s dokladom o zaplatení protihodnoty.

V prípade, že záručný list nebude spotrebiteľovi sprístupnený, uzavretie zmluvy sa považuje za preukázané, ak spotrebiteľ predloží doklad preukazujúci zaplatenie protihodnoty - faktúru alebo pokladničný doklad vystavený podľa zákona o dani z pridanej hodnoty. V tomto prípade je možné uplatniť práva vyplývajúce zo záruky dokladom o zaplatení protihodnoty.

Vrátenie otvoreného obalu spotrebného tovaru spotrebiteľom nemôže byť podmienkou pre uplatnenie práv zo záruky.

Okrem toho môže predávajúci dobrovoľne prevziať záruku, pričom v takom prípade musí kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, poskytnúť záručné vyhlásenie.

Záručný list musí byť Spotrebiteľovi sprístupnený na trvanlivom nosiči najneskôr v čase dodania tovaru.

V záručnom liste musí byť uvedené:

Aké práva a v akej lehote máte v prípade povinnej záruky?

Záručné práva

Kupujúci si môže uplatniť nárok na opravu alebo výmenu na základe svojich záručných práv, môže požadovať zníženie ceny v prípadoch ustanovených zákonom alebo môže v konečnom dôsledku od zmluvy odstúpiť, ak sa povinný nezaviazal k oprave alebo výmene, nie je schopný splniť túto povinnosť v primeranej lehote pri ochrane záujmov oprávnenej strany, alebo ak záujem oprávnenej strany o opravu alebo výmenu zanikol.

Kupujúci môže podľa svojho výberu uplatniť svoju záručnú reklamáciu priamo v sídle predávajúceho, na ktoromkoľvek jeho mieste, pobočke alebo v servise uvedenom predávajúcim na záručnom liste.

Termín overenia

Záručnú reklamáciu je možné uplatniť v záručnej dobe, záručná doba je podľa zákona č. 151/2003. (IX. 22.) Vlád. podľa nariadenia:

Nedodržanie týchto lehôt má za následok stratu práv, v prípade opravy spotrebného tovaru sa však záručná doba predlžuje odo dňa odovzdania do opravy o dobu, po ktorú kupujúci nemohol pre vadu spotrebný tovar užívať podľa určenia.

Záručná doba začína plynúť odovzdaním spotrebného tovaru kupujúcemu, alebo ak montáž vykonáva predávajúci alebo jeho splnomocnenec, dňom montáže.

Ak Zákazník uvedie spotrebný tovar do prevádzky po viac ako šiestich mesiacoch od dodania, dňom začiatku záručnej doby je dátum dodania spotrebného tovaru.

Pravidlá vybavovania záručných reklamácií

Predávajúci sa musí pri vybavovaní opravy snažiť o dokončenie opravy do 15 dní. Lehota na opravu začína plynúť prevzatím spotrebného tovaru.

Ak doba trvania opravy alebo výmeny presiahne pätnásť dní, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho o predpokladanom čase trvania opravy alebo výmeny.

Ak pri prvej oprave spotrebného tovaru v záručnej dobe predávajúci zistí, že spotrebný tovar nemožno opraviť, je povinný spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní, ak kupujúci neurčí inak. Ak nie je možná výmena spotrebného tovaru, je podnikateľ povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste, alebo ak nie je uvedený na doklade preukazujúcom zaplatenie spotrebného tovaru predloženému spotrebiteľom - faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty - spotrebiteľovi do ôsmich dní.

Zákazník akceptovaním VOP súhlasí s poskytovaním informácií elektronicky alebo iným spôsobom vhodným na potvrdenie prijatia Zákazníkom.

Ak Predávajúci nie je schopný opraviť spotrebný tovar do 30 dní:

Ak je spotrebný tovar chybný už štvrtýkrát – ak spotrebiteľ neurčí inak – predávajúci je povinný spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní. Ak nie je možná výmena spotrebného tovaru, je podnikateľ povinný spotrebiteľovi do ôsmich dní vrátiť kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste, alebo ak nie je uvedený na doklade preukazujúcom zaplatenie spotrebného tovaru predloženého spotrebiteľom - faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty.

Spotrebný tovar s pevným spojením, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka, alebo ktorý váži viac ako 10 kg alebo nie je možné prepravovať ako príručnú batožinu v MHD - s výnimkou vozidiel - je nutné opraviť v mieste prevádzky. Ak nie je možné opravu vykonať v mieste prevádzky, o jej odvoz a montáž, ako aj o dopravu na miesto a z miesta prevádzky sa postará spoločnosť alebo v prípade požiadavky na opravu podanej priamo v servise opravovňa.

Výnimky zo záruky

Ustanovenia uvedené v časti „Pravidlá vybavovania záručných reklamácií“ sa nevzťahujú na elektrobicykle, elektrokolobežky, štvorkolky, motocykle, mopedy, osobné autá, obytné automobily, karavany, karavany s prívesom, prívesy a motorové plavidlá.

V prípade tohto Tovaru sa však Predávajúci musí snažiť aj o splnenie požiadavky na opravu do 15 dní.

Ak doba trvania opravy alebo výmeny presiahne pätnásť dní, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho o predpokladanom čase trvania opravy alebo výmeny.

Ako súvisí záruka s inými záručnými právami?

Záruka platí popri záručných právach (záruky na výrobok a príslušenstvo) Zásadný rozdiel medzi všeobecnými záručnými právami a zárukami je v tom, že v prípade záruky je dôkazné bremeno pre spotrebiteľa priaznivejšie.

Dobrovoľný záručný záväzok predávajúceho počas povinnej záručnej doby nesmie obsahovať podmienky pre spotrebiteľa, ktoré sú nevýhodnejšie ako práva garantované pravidlami povinnej záruky. Potom si však možno podmienky dobrovoľnej záruky ľubovoľne určiť, avšak ani v tomto prípade sa záruka nemusí dotknúť práv spotrebiteľa vyplývajúcich zo zákona, vrátane tých, ktoré vyplývajú zo záruky tovaru.

Žiadosť o výmenu do troch pracovných dní

Inštitút žiadosti o výmenu do troch pracovných dní platí aj v prípade predaja cez internetový obchod. V prípade nového trvanlivého spotrebného tovaru je možné uplatniť požiadavku na výmenu do troch pracovných dní, podľa ktorej, ak niekto uplatní požiadavku na výmenu do 3 pracovných dní, predávajúci si to musí vyložiť tak, že Tovar bol chybný už v čase predaja a musí Tovar vymeniť bez ďalších krokov.

Kedy je Predávajúci oslobodený od záručnej povinnosti?

Predávajúci je oslobodený od záručnej povinnosti len vtedy, ak preukáže, že príčina vady nastala po plnení.

Upozorňujeme, že reklamáciu na tú istú závadu, ako aj reklamáciu produktu môžete uplatniť súčasne a súčasne. Ak ste však už raz úspešne uplatnili reklamáciu z chybného plnenia pre danú vadu (napr. spoločnosť vymenila výrobok), nemôžete si to už v súvislosti s rovnakou vadou uplatniť na inom právnom základe.

Informácie o zárukách na produkty a materiálnych zárukách týkajúcich sa záruky zhody tovaru pre Kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi

Všeobecné pravidlá pre záručné práva

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, môže podľa svojej voľby uplatniť nasledujúce záručné nároky:

Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ splnenie vami zvolenej požiadavky nie je nemožné alebo by pre Predajcu znamenalo neúmerné dodatočné náklady v porovnaní so splnením vašej inej požiadavky. Ak oprava alebo výmena nebola požadovaná alebo nemohla byť požadovaná, môže kupujúci požadovať pomerné zníženie protihodnoty alebo môže vadu na náklady predávajúceho opraviť alebo dať opraviť niekomu inému, alebo môže v krajnom prípade od zmluvy odstúpiť.

Môžete prejsť z vami zvoleného záručného práva na iné, ale budete znášať náklady na prechod, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo ak na to predajca neuviedol dôvod.

V prípade použitého tovaru sa záručné a záručné práva vo všeobecnosti líšia od všeobecných pravidiel. Pri použitom tovare môžeme hovoriť aj o chybnom plnení, treba však prihliadať na okolnosti, za ktorých mohol kupujúci výskyt určitých vád očakávať. V dôsledku zastarania sa niektoré závady stávajú častejšími, v dôsledku čoho nemožno predpokladať, že použitý Tovar môže mať rovnakú kvalitu ako novo zakúpený. Na základe toho môže kupujúci uplatniť svoje záručné práva len na vady, ktoré sú vedľa vád spôsobených používaním a ktoré vznikli nezávisle od nich. Ak má použitý Tovar vady a Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, bol na túto skutočnosť upozornený už pri kúpe, Poskytovateľ služby za známu vadu nezodpovedá.

V prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je záručná doba 1 rok, ktorá začína plynúť dňom plnenia (prevodu).

Záruka a záruka na produkt

Záruka na výrobok a povinná záruka sa vzťahuje len na kupujúcich, ktorí sú považovaní za spotrebiteľov.

Ak Predávajúci dobrovoľne poskytuje záruku na daný Produkt, bude to uvedené samostatne pri kúpe Produktu.

Ak výrobca poskytuje na Tovar záruku výrobcu, ktorá sa vzťahuje aj na zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, možno si ju uplatniť priamo u výrobcu.