VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)
https://fanbase.sk – účinnosť od tohto dátumu: 21.03.2025
Preambula
Vitajte na našej stránke! Ďakujeme, že ste nám prejavili dôveru pri nákupe!
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa týchto Všeobecných obchodných podmienok, používania webovej stránky, jednotlivých produktov, procesu nákupu, alebo ak by ste s nami chceli prediskutovať svoje individuálne potreby, kontaktujte prosím našich pracovníkov na uvedených kontaktných údajoch!
Tiráž: údaje o poskytovateľovi služieb (predajca, spoločnosť)
Názov : Fanbase Kft.
Sídlo : Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. poschodie. Dvere 24
Poštová adresa : Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. poschodie. Dvere 24
Predajňa, adresa odberného miesta : Maďarsko 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft. sklad
Registračný orgán : Registračný súd v Debrecíne
IČO : 09-09-032723
Daňové číslo : 29202342-2-09 (HU29202342)
Zástupca : Sándor Barta
E-mail : info@fanbase.sk
Webstránka : https://fanbase.sk
Podrobnosti o poskytovateľovi hostingu
Názov : Rackforest Ltd.
Sídlo : 1132 Budapešť, ulica Victora Huga 11, 5. poschodie. B05001.
Kontakt : +36 1 211 0044 info@rackforest.com
Webstránka : https://rackforest.com/
Koncepty
Tovar : zahrnutý v ponuke Webovej stránky a určený na predaj na Webovej stránke:
- hnuteľný majetok vrátane vody, plynu a elektriny v nádobách, fľašiach alebo iných formách obalov v obmedzenom množstve alebo s určenou kapacitou, a
- hnuteľná vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s nimi spojená takým spôsobom, že v prípade neexistencie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by tovar nebol schopný plniť svoje funkcie (ďalej len: tovar obsahujúci digitálne prvky)
Tovar obsahujúci digitálne prvky : hnuteľný tovar, ktorý obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s nimi spojený takým spôsobom, že by tovar nebol schopný plniť svoje funkcie bez príslušného digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
Digitálny obsah : údaje vytvorené alebo poskytnuté v digitálnej forme
Strany : Predávajúci a Kupujúci spoločne
Spotrebiteľ : fyzická osoba konajúca mimo rámec svojej živnosti, povolania alebo podnikateľskej činnosti
Spotrebiteľská zmluva : zmluva, kde jednou zo zmluvných strán je spotrebiteľ
Funkčnosť : schopnosť tovaru obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálnu službu vykonávať funkcie zodpovedajúce jeho účelu
Výrobca : výrobca Tovaru, v prípade dovážaného Tovaru dovozca, ktorý Tovar dováža na územie Európskej únie a každá osoba, ktorá sa prezentuje ako výrobca uvedením mena, ochrannej známky alebo iného rozlišovacieho znaku Tovaru.
Interoperabilita : schopnosť tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby obsahujúcej digitálne prvky spolupracovať s hardvérom a softvérom, ktorý sa líši od toho, s ktorým sa zvyčajne používa rovnaký typ tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
Kompatibilita : schopnosť tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby obsahujúcej digitálne prvky spolupracovať bez potreby úprav s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa tovar, digitálny obsah alebo digitálne služby rovnakého typu bežne používajú.
Webová stránka : táto webová stránka, ktorá slúži na uzatvorenie zmluvy
Zmluva : Kúpno-predajná zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom Webovej stránky a elektronickej pošty.
Trvanlivý dátový nosič : akékoľvek zariadenie, ktoré umožňuje spotrebiteľovi alebo podnikateľovi ukladať jemu osobne adresované údaje spôsobom, ktorý je dostupný v budúcnosti a po dobu zodpovedajúcu účelu údajov, a zobrazovať uložené údaje v nezmenenej podobe.
Zariadenie umožňujúce komunikáciu medzi vzdialenými stranami : zariadenie, ktoré je vhodné na vyhotovenie zmluvného vyhlásenia v neprítomnosti zmluvných strán – za účelom uzavretia zmluvy. Medzi takéto prostriedky patrí najmä tlačený formulár s adresou alebo bez nej, štandardný list, inzerát s objednávkovým formulárom uverejnený v tlačovom produkte, katalóg, telefón, fax a zariadenie umožňujúce prístup na internet.
Zmluva uzavretá na diaľku : spotrebiteľská zmluva uzatvorená v rámci systému predaja na diaľku organizovaného za účelom poskytovania tovaru alebo služieb na základe zmluvy bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán, pričom zmluvné strany na uzavretie zmluvy využívajú výlučne prostriedok komunikácie medzi osobami na diaľku.
Podnikateľ : osoba konajúca v rámci svojho povolania, samostatného zamestnania alebo podnikateľskej činnosti
Kupujúci/Vy : osoba, ktorá uzatvára zmluvu prostredníctvom ponuky na kúpu prostredníctvom webovej stránky
Záruka : V prípade zmlúv uzatvorených medzi spotrebiteľom a podnikateľom (ďalej len: spotrebiteľská zmluva) podľa Občianskeho zákonníka,
- záruka za plnenie zmluvy, ktorú sa podnik dobrovoľne zaväzuje na riadne plnenie zmluvy popri svojej zákonnej povinnosti alebo bez nej, a
- povinná záruka na základe zákona
Kúpna cena : protihodnota zaplatená za Tovar a poskytnutie digitálneho obsahu.
Príslušná legislatíva
Zmluva sa riadi ustanoveniami maďarského práva, pričom platia najmä tieto zákony:
- CLV z roku 1997. Zákon o ochrane spotrebiteľa
- CVIII z roku 2001. Zákon o niektorých otázkach služieb elektronického obchodu a služieb informačnej spoločnosti
- Zákon V z roku 2013 o Občianskom zákonníku
- 151/2003. (IX.22.) Nariadenie vlády o povinnej záruke na tovar dlhodobej spotreby
- 10/2024. (VI.28.) Vyhláška ministra vnútra o vymedzení rozsahu tovaru dlhodobej spotreby podliehajúceho povinnej záruke
- 45/2014. (II.26.) Nariadenie vlády o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi
- 19/2014. (IV.29.) Vyhláška Ministerstva vnútra o pravidlách postupu pri vybavovaní reklamácií tovaru predávaného na základe zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom
- LXXVI z roku 1999. Autorský zákon
- CXII z roku 2011. Zákon o práve na informačné sebaurčenie a slobode informácií
- NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2018/302 z 28. februára 2018 o boji proti neodôvodnenému geografickému blokovaniu a iným formám diskriminácie zákazníka na základe štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo miesta usadenia v rámci vnútorného trhu a ktorým sa menia a dopĺňajú nariadenia (ES) č /EC
- NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
- 373/2021 o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi o predaji tovaru, poskytovaní digitálneho obsahu a poskytovaní digitálnych služieb. (VI. 30.) Vlád. vyhláška
Rozsah a prijatie VOP
Obsah medzi nami uzatvorenej zmluvy určujú okrem ustanovení príslušných záväzných právnych predpisov aj tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len: VOP). V súlade s tým tieto VOP obsahujú práva a povinnosti vás a nás, podmienky uzatvorenia zmluvy, dodacie lehoty, dodacie a platobné podmienky, pravidlá zodpovednosti a podmienky na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy.
Technické informácie potrebné na používanie Webovej stránky, ktoré nie sú obsiahnuté v týchto VOP, sú poskytované inými informáciami dostupnými na Webovej stránke.
Pred dokončením objednávky ste povinný oboznámiť sa s ustanoveniami týchto VOP.
Elektronická faktúra
Naša spoločnosť vznikla v roku 2007. Zákon, § 175. používa elektronickú faktúru podľa Akceptovaním týchto VOP súhlasíte s používaním elektronickej fakturácie.
Postup v prípade nesprávnej ceny
Za zjavne nesprávne zobrazené ceny sa považujú:
- Cena 0 HUF ,
- cena znížená o zľavu, ale nesprávne vypočítaná v porovnaní s percentom zľavy uvedenou vedľa pôvodnej ceny (napr.: v prípade Produktu s cenou 1 000 HUF je uvedená zľava 20 %, ale namiesto správnych 800 HUF je Produkt nesprávne ponúkaný za 500 HUF , ktorý je znížený na základe nesprávneho výpočtu percenta a nie podľa ).
V prípade uvedenia nesprávnej ceny Predávajúci ponúka možnosť kúpy Tovaru za skutočnú cenu, na základe ktorej sa Kupujúci môže rozhodnúť, či si objedná Tovar za skutočnú cenu alebo túto možnosť nevyužije, pričom v takom prípade nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi Zmluvnými stranami.
Vybavovanie sťažností a právne prostriedky nápravy
Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu záruky, záruky na produkt alebo záruky súvisiacej s Tovarom alebo námietku proti odstráneniu individuálneho porušenia práva alebo záujmu (sťažnosť spotrebiteľa podľa zákona o ochrane spotrebiteľa) v súvislosti s konaním, činnosťou alebo opomenutím Predávajúceho alebo osoby konajúcej v záujme alebo prospech Predávajúceho priamo v súvislosti s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, prostredníctvom nasledujúcich kontaktných údajov a spôsobov:
- Osobne ústne na tejto adrese: Maďarsko 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft. sklad
- Otváracie hodiny zákazníckeho servisu:
Pondelok: 09:00-16:00
Utorok: 09:00-16:00
Streda: 09:00-16:00
Štvrtok: 09:00-16:00
Piatok: 09:00-16:00
Sobota: zatvorené
Nedeľa: zatvorené
- Písomne prostredníctvom nasledujúcej webovej stránky: https://fanbase.sk
- Písomne prostredníctvom nasledujúcej e-mailovej adresy: info@fanbase.sk
- Písomne poštou: Maďarsko 4029 Debrecen, Fényes udvar 13. 7. poschodie. Dvere 24
Záruku spotrebiteľa, záruku na produkt alebo reklamáciu záruky nekryje Predávajúci, ale Fgytv. pravidlá vybavovania sťažností spotrebiteľov, ale je povinný ich vybavovať podľa osobitného predpisu.
Spotrebiteľom je Fgytv. Sťažnosť, ktorá je námietkou proti odstráneniu individuálneho práva alebo porušenia záujmov v súvislosti s konaním, činnosťou alebo opomenutím podniku alebo osoby konajúcej v záujme alebo v mene podniku priamo súvisiacu s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, možno podniku oznámiť ústne alebo písomne - s výnimkou nárokov na záruku, záruku na výrobok alebo záruku.
Spoločnosť je povinná ústne podanie sťažnosti bezodkladne prešetriť a v prípade potreby napraviť . Ak spotrebiteľ nesúhlasí s vybavením reklamácie, alebo ak nie je možné reklamáciu bezodkladne prešetriť, podnik je povinný reklamáciu a jej stanovisko bezodkladne zaevidovať a v prípade ústnej reklamácie odovzdať jej kópiu spotrebiteľovi na mieste, alebo v prípade ústnej reklamácie komunikovanej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb ju zaslať spotrebiteľovi súčasne s odpoveďou na reklamáciu najneskôr do 3 dní . Záznam o sťažnosti musí obsahovať:
- meno a adresa spotrebiteľa,
- miesto, čas a spôsob uplatnenia reklamácie,
- podrobný popis reklamácie spotrebiteľa, zoznam dokladov, záznamov a iných dôkazov predložených spotrebiteľom,
- vyjadrenie podnikateľa k jeho postoju k sťažnosti spotrebiteľa, ak je možné okamžité prešetrenie sťažnosti,
- podpis osoby, ktorá zápisnicu spisuje, a – s výnimkou ústnej sťažnosti podanej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb – spotrebiteľa,
- miesto a čas zaznamenania zápisnice,
- v prípade ústnej sťažnosti komunikovanej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb jedinečné identifikačné číslo sťažnosti.
Podnik je povinný na písomnú sťažnosť písomne odpovedať a prijať opatrenia na jej oznámenie preukázateľným spôsobom do tridsiatich dní od jej doručenia , ak priamo uplatniteľný právny akt Európskej únie neustanovuje inak. Spoločnosť je povinná svoje stanovisko zamietnutie reklamácie odôvodniť. V prípade zamietnutia reklamácie je podnikateľ povinný spotrebiteľa písomne informovať o tom, ktorý orgán alebo zmierovací orgán môže podľa povahy jeho reklamácie začať konanie. Informácie musia zahŕňať aj sídlo, telefónne a internetové kontaktné údaje a poštovú adresu príslušného orgánu alebo zmierovacieho orgánu v mieste bydliska alebo pobytu spotrebiteľa. Predávajúci neurobil všeobecné vyhlásenie o podaní.
Ak sa prípadný spotrebiteľský spor medzi Predávajúcim a spotrebiteľom nevyrieši pri rokovaní, má spotrebiteľ k dispozícii tieto opravné prostriedky:
Postup ochrany spotrebiteľa
Je možné podať sťažnosť orgánom na ochranu spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ spozoruje porušenie svojich spotrebiteľských práv, má právo obrátiť sa so sťažnosťou na orgán ochrany spotrebiteľa príslušný podľa miesta jeho bydliska. Po posúdení sťažnosti orgán rozhodne o priebehu konania o ochrane spotrebiteľa. Prvostupňové orgány na ochranu spotrebiteľa vykonávajú úrady hlavného mesta a kraja príslušné podľa miesta bydliska spotrebiteľa, ich kontaktné údaje nájdete tu:
Úrad metropolitnej vlády v Budapešti Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 1117 Budapešť, Prielle Kornélia utca 4/b. Poštová adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-mail: mistazgovedelem@bfkh.gov.hu Telefónne číslo: (1) 450-2598 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly Jurisdikcia: metropolitná oblasť Budapešť |
Úrad vlády Peštianskej župy Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 1072 Budapešť, Nagy Diófa u.10-12. Poštová adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-mail: fogyved@pest.gov.hu Telefónne číslo: 06 1 459 4843 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly Jurisdikcia: Pešťská župa |
Úrad vlády župy Bács-Kiskun Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Poštová adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-mail: mistaztovedelem@bacs.gov.hu Telefónne číslo: 06 76 795 710 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engediskugyn County Bratislavozecsi |
Úrad vlády okresu Baranya Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. Poštová adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. E-mail: mistazgtovedelem@baranya.gov.hu Telefónne číslo: 06 72 795 398 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyyezesi-meres |
Úrad vlády Békéšskej župy Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. Poštová adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. E-mail: fogyved@bekes.gov.hu Telefónne číslo: +36 66 546 150 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyaszdictioné B Jurisztovedel |
Úrad vlády župy Borsod-Abaúj-Zemplén Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 3527 Miskolc, József Attila u 20. E-mail: mistazgtovedelem@borsod.gov.hu Telefónne číslo: 06 46 795 779 Webová stránka: https:// kormanykormanyagyyborezememsp /lenvezezer t/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi Jurisdikcia: Borsod-Abaúj-Zemplén County |
Úrad vlády župy Csongrád-Csanád Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. Poštová adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. E-mail: mistazgtovedelem@csongrad.gov.hu Telefónne číslo: 06 62 62 680 680 680 680 680 680 680 680 680 680 kvatykoryman na webe csanad/megye/szervezet/ kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Csongrád-Csanádská župa |
Úrad vlády okresu Fejér Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8. E-mail: fogyved@fejer.gov.hu Telefónne číslo: +36 22 501 751 Webová stránka: https://www.kormanyhivatalok/kormanyhivatalok/fezelyzezekejer/me esugyi-es Jurisdikcia: okres Fejér |
Úrad vlády župy Győr-Moson-Sopron Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 9022 Győr, ulica Türr István. 7. E-mail: győrztóvedelem@gyor.gov.hu Telefónne číslo: +36 96 795 950 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-musezezaki-Modery-eng okres opron |
Úrad vlády okresu Hajdú-Bihar Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. Poštová adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. E-mail: mistazgovedelem@hajdu.gov.hu Telefónne číslo: 06 52 533 5065 Webová stránka Fax : ok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Hajducko-biharská župa |
Úrad vlády okresu Heves Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9. Poštová adresa: 3301 Eger, Pf. 215 časť : Heves County |
Úrad vlády župy Jász-Nagykun-Szolnok Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 5000 Szolnok, Indóház u. 8. E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu Telefónne číslo: 56/795-165 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-szolesdigysiction:Jurmanyhivatalok-engedelyse County |
Úrad vlády okresu Komárom-Esztergom Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2. E-mail: mistazgovedelem.meff@komarom.gov.hu Telefónne číslo: (34) 309-303 Webová stránka: https://kormanyhivatalokvezetarmezomgy /kormanyz lekedesi -muszaki-engedelyezesi-es Jurisdikcia: Komárom-Esztergom County |
Úrad vlády okresu Nógrád Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 3100 Salgótarján, Karancs út 54. E-mail: fogyved@nograd.gov.hu Telefónne číslo: 06 32 511 116 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/kormanyhivatalok/kormanyzzersiedestegy fogyasztovedelmi Jurisdikcia: župa Nógrád |
Úrad vlády okresu Somogy Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2. E-mail: mistazgovedelem@somogy.gov.hu Telefónne číslo: 06 82 510 868 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok-leklekgyedelyezezasiki/ meresugyi-es Jurisdikcia: Somogy County |
Úrad vlády župy Szabolcs-Szatmár-Bereg Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. Poštová adresa: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77. E-mail: mistazgovedelem@szabolcs.gov.hu Telefónne číslo: 06 42 500 694 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-Betzedictions Juradiction reg County |
Úrad vlády okresu Tolna Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3. E-mail: mistazgovedelem@tolna.gov.hu Telefónne číslo: (74) 795-384 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/kormanyhivatalok/vezetolna-megereszlekesimuszezersi -es Jurisdikcia: Tolnianska župa |
Úrad vlády župy Vas Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7. Poštová adresa: 9702 Szombathely, P.O. 24. E-mail: mistazgovedelem@vas.gov.hu Telefónne číslo: +36/70-705-1435 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-Vasisdi County Juresdi |
Úrad vlády župy Veszprém Adresa: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. Poštová adresa: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. E-mail: mistazgovedelem@veszprem.gov.hu Telefónne číslo: +36 88 550 550 550 510 Webová stránka https:// veszkorymvaty/meokhial: /szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Veszprémska župa |
Úrad vlády okresu Zala Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. Poštová adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. E-mail: mistazgovedelem.zala@zala.gov.hu Telefónne číslo: +36 92 510 530 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezemi County Jurvedefoyla County Jurvedefoye-es |
Súdne konanie
Zákazník je oprávnený uplatniť svoj nárok zo spotrebiteľského sporu na súde v občianskoprávnom konaní v súlade so zákonom V z roku 2013 Občiansky zákonník a zákonom CXXX z roku 2016 o Občianskom súdnom poriadku. podľa ustanovení zákona.
Postup zmierovacej rady
Ak zamietneme vašu sťažnosť spotrebiteľa, máte právo obrátiť sa na zmierovaciu komisiu príslušnú podľa vášho bydliska alebo pobytu, alebo na tú, ktorú ste uviedli vo svojej žiadosti. Podmienkou začatia konania v zmierovacom konaní je, aby sa spotrebiteľ pokúsil vyriešiť spor priamo s dotknutým podnikom.
Zmierovací orgán – pokiaľ spotrebiteľ nepožiada o osobné vypočutie – uskutoční pojednávanie online, bez osobnej prítomnosti, prostredníctvom elektronického zariadenia, ktoré súčasne zabezpečuje prenos zvuku a obrazu (ďalej len: online vypočutie).
Podnik je povinný spolupracovať na rokovaní zmierovacej rady av tomto rámci sme povinní poslať našu odpoveď zmierovacej rade v lehote, keď ju o to požiada zmierovacia rada. S výnimkou uplatnenia nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene a doplnení nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES podnik zabezpečí účasť osoby oprávnenej na uzavretie zmieru na pojednávaní. Splnomocnený zástupca spoločnosti na uzavretie zmieru sa musí zúčastniť online pojednávania. Ak spotrebiteľ požiada o osobné vypočutie, musí sa na pojednávaní online zúčastniť aspoň zástupca podnikateľa poverený uzavretím zmieru.
Viac informácií o zmierovacích radách je dostupných tu: https://www.bekeltetes.hu
Kontaktné údaje príslušných územne príslušných Zmierovacích orgánov:
Budapešť Sídlo zmierovacieho výboru : Budapešť Oblasť jurisdikcie: Budapešť Kontakt: Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99. I. vyd. 111. Poštová adresa: 1253 Budapest, P.O. Box:10. Telefónne číslo: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Webová stránka: bekeltet.bkik.hu |
Sídlo zmierovacej rady okresu Baranya : Pécs Oblasť jurisdikcie: okres Baranya, okres Somogy, okres Tolna Kontaktné údaje: Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefónne číslo: 06-72-507-154 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Webová stránka: baranyabekeltetes.hu |
Zmierovacia rada Boršodsko-abovsko-zemplínskej župy Sídlo: Miškolc Oblasť jurisdikcie: Boršodsko-abovsko-zemplínska župa, Heves, župa Nógrád Kontaktné údaje: Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefónne číslo: 06-46-501-090, 06-46-501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Webová stránka: bekeltetes.borsodmegye.hu |
Ústredie zmierovacieho výboru župy Csongrád-Csanád : Szeged Oblasť jurisdikcie: Békešská župa, Bács-Kiskunská župa, Csongrád-Csanádská župa Kontakt: Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefónne číslo: 06-62/549-392 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Webová stránka: bekeltetes-csongrad.hu |
Sídlo zmierovacieho výboru župy Fejér : Székesfehérvár Oblasť jurisdikcie: župa Fejér, župa Komárom-Esztergom, župa Veszprém Kontaktné údaje: Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6. Telefónne číslo: 06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Webová stránka: www.bekeltetesfejer.hu |
Ústredie zmierovacieho výboru Győr-Moson-Sopron County : Győr Oblasť jurisdikcie: Győr-Moson-Sopron County, Vas County, Zala County Kontaktné údaje: Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefónne číslo: 06-96-520-217 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Webová stránka: bekeltetesgyor.hu |
Sídlo zmierovacieho výboru župy Hajdú-Bihar : Debrecín Oblasť jurisdikcie: župa Jász-Nagykun-Szolnok, župa Hajdú-Bihar, župa Szabolcs-Szatmár-Bereg Kontaktné informácie: Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefónne číslo: 06-52-500-710, +36 52 500 745 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Webová stránka: hbmbekeltetes.hu |
Sídlo zmierovacieho výboru Peštianskej župy : Budapešť Oblasť jurisdikcie: Peštianska župa Kontaktné informácie: Adresa: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefónne číslo: 06-1-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Webová stránka: panaszrendezes.hu |
Postup zmierovacej rady pre osoby, ktoré sa nepovažujú za spotrebiteľov
Spotrebiteľom je podľa zákona o ochrane spotrebiteľa občianska organizácia, náboženská právnická osoba, kondomínium, bytové družstvo konajúce na účely mimo samostatného povolania a hospodárskej činnosti, ktoré nakupuje, objednáva, prijíma, používa, používa tovar alebo je príjemcom obchodnej komunikácie alebo ponúk súvisiacich s tovarom a v rámci konania Zmierovacej komisie sa považuje za spotrebiteľa.
Rozhodcovský senát je oprávnený overovať a skúmať existenciu spotrebiteľskej kvality. Rokovací poriadok sa riadi pravidlami napísanými v rámci zmierovacej rady.
Ďalšie recenzie
- Recenzie, ktoré sa objavujú na „recenziách o nás“ a „produktových stránkach“, sú všetky názory skutočných zákazníkov.
- Svoju recenziu môžete odoslať na stránke prístupnej prostredníctvom jedinečného odkazu zaslaného na e-mailovú adresu uvedenú pri nákupe.
- Zákazníci na to majú 30 kalendárnych dní od prijatia balíka.
- Odoslané recenzie sa objavia ihneď po odoslaní, bez moderovania alebo špeciálneho povolenia.
- Následné moderovanie administrátormi prebehne v prípade, že názor popísaný v zaslanom posudku nezodpovedá skutočnosti. Moderovanie sa neuskutoční len preto, že hodnotenie je negatívne.
- Kupujúci má možnosť upraviť hodnotenie, ktoré odoslal prostredníctvom nášho zákazníckeho servisu.
- Na sumarizáciu hodnotení používame metódu výpočtu neváženého aritmetického priemeru.
- Na konci recenzie sa môže recenzent rozhodnúť, či chce, aby bola jeho recenzia zobrazená ako „Anonymný“, s celým menom alebo so skráteným priezviskom a celým menom.
Používanie webovej stránky
Nákup nevyžaduje registráciu.
Výber produktu
Kliknutím na kategórie produktov na stránke si môžete vybrať požadovanú produktovú skupinu a v rámci nej aj jednotlivé Tovary. Kliknutím na každý produkt nájdete fotografiu produktu, číslo položky, popis a cenu. Pri nákupe musíte zaplatiť cenu uvedenú na webovej stránke.
Pridať do košíka
Po výbere Produktu môžete kliknúť na tlačidlo „Pridať do košíka“ a vložiť do košíka ľubovoľný počet Produktov bez toho, aby vám vznikla povinnosť kúpy alebo platby, keďže vloženie Produktu do košíka nepredstavuje ponuku.
Tovar odporúčame vložiť do košíka aj v prípade, že si nie ste istí, či si chcete Tovar kúpiť, pretože tak jedným kliknutím uvidíte, aký Tovar máte v danom momente vybratý a môžete si ho prezrieť a porovnať na jednej obrazovke. Obsah košíka je možné ľubovoľne upravovať až do dokončenia objednávky - do stlačenia tlačidla "Dokončiť objednávku" - ľubovoľný Tovar môžete z košíka odstrániť, pridať do košíka nový Tovar, prípadne zmeniť požadované množstvo.
Ak vložíte vybraný Produkt do košíka, vyskočí vám samostatné okno s textom „Produkt pridaný do košíka“. Ak si neželáte vybrať viac produktov, kliknite na tlačidlo "Pokračovať do košíka"! V prípade, že si chcete vybratý Produkt znovu prezrieť alebo pridať do košíka ďalší Produkt, kliknite na tlačidlo „Späť na produkt“!
Zobraziť košík
Počas používania webovej stránky si môžete kedykoľvek skontrolovať obsah košíka kliknutím na ikonu „Zobraziť košík“ v hornej časti webovej stránky. Tu máte možnosť vybraný Tovar odstrániť z košíka alebo zmeniť množstvo Tovaru. Po úprave systém zobrazí informácie zodpovedajúce údajom, ktoré ste zmenili, vrátane ceny Tovaru vloženého do košíka.
Ak si neželáte vyberať ďalšie produkty a pridávať ich do košíka, môžete pokračovať v nákupe kliknutím na tlačidlo „Pokračovať k pokladni“.
Zadajte údaje o zákazníkovi
Po stlačení tlačidla "Pokračovať k pokladni" sa zobrazí obsah košíka a celková kúpna cena, ktorú zaplatíte pri nákupe Vami vybraného Tovaru. V kolónke „Spôsoby doručenia“ je potrebné uviesť, či si prajete objednaný Tovar vyzdvihnúť osobne (osobný odber) alebo požiadať o doručenie. V prípade doručenia systém uvádza poplatok za doručenie, ktorý ste povinný zaplatiť pri zadávaní objednávky.
Do textového poľa „Podrobnosti objednávky“ môžete zadať svoje celé meno, adresu, e-mailovú adresu a telefónne číslo. Systém automaticky ukladá údaje zadané do textového poľa „Podrobnosti objednávky“ do textového poľa „Spôsoby doručenia“. Ak chcete, aby bola vaša objednávka odoslaná na inú adresu, kliknite na tlačidlo „Zadať inú dodaciu adresu“. Do textového poľa „Poznámka k objednávke pre správcu“ môžete zadať ľubovoľné dodatočné informácie.
Prehľad objednávok
Po vyplnení vyššie uvedených textových polí môžete pokračovať v procese objednávania kliknutím na tlačidlo „Pokračovať na ďalší krok“, alebo môžete doteraz zadané údaje vymazať/opraviť kliknutím na tlačidlo „Upraviť“. Do obsahu košíka sa vrátite kliknutím na tlačidlo „Upraviť košík“. Po kliknutí na tlačidlo „Uložiť“ sa dostanete na stránku „Spôsoby platby“. Tu môžete vidieť súhrn údajov, ktoré ste predtým poskytli, vrátane obsahu košíka, používateľských, fakturačných a dodacích údajov a sumy, ktorú musíte zaplatiť (tu nemôžete zmeniť tieto údaje, pokiaľ nekliknete na tlačidlo „Upraviť“).
Dokončenie objednávky (vytvorenie cenovej ponuky)
Ak ste spokojný s tým, že obsah košíka zodpovedá Tovaru, ktorý si chcete objednať a že sú vaše údaje správne, môžete objednávku dokončiť kliknutím na tlačidlo „ Objednať “. Informácie uvedené na webovej stránke nepredstavujú ponuku na uzavretie zmluvy zo strany predávajúceho. Pri objednávkach podľa týchto VOP ste považovaný za dražiteľa.
Stlačením tlačidla " Objednať " výslovne beriete na vedomie, že Vaša ponuka sa považuje za uskutočnenú a že Vaše vyhlásenie - ak ho potvrdí Predávajúci v súlade s týmito VOP - znamená platobnú povinnosť. Predávajúci je povinný bezodkladne potvrdiť kupujúcemu prijatie objednávky elektronicky. Ak toto potvrdenie Objednávateľ neobdrží v predpokladanom termíne podľa charakteru služby, najneskôr však do 48 hodín odo dňa odoslania objednávky Objednávateľa, Objednávateľ je zbavený ponukovej alebo zmluvnej povinnosti.
Spracovanie objednávky, uzatvorenie zmluvy
Objednávky sa spracovávajú v dvoch fázach. Svoju objednávku máte možnosť zadať kedykoľvek. Najprv dostanete automatické potvrdenie vašej objednávky, ktoré zaznamená iba skutočnosť, že vaša objednávka bola prijatá prostredníctvom webovej stránky, ale toto potvrdenie nepredstavuje prijatie vašej ponuky. Ak zistíte, že automatické potvrdzovacie e-mailové upozornenie obsahuje nesprávne vaše údaje (napr. meno, dodacia adresa, telefónne číslo a pod.), ste povinný nás o tejto skutočnosti bezodkladne informovať e-mailom a uviesť správne údaje. Ak neobdržíte automatický potvrdzovací email do 24 hodín od zadania objednávky, kontaktujte nás, pretože je možné, že vašu objednávku náš systém z technických príčin neprijal.
Po odoslaní Vašej ponuky Vám Predávajúci potvrdí Vašu ponuku druhým emailom. Zmluva je uzavretá okamihom, keď je vo vašom e-mailovom systéme dostupný potvrdzujúci email zaslaný Predávajúcim (druhé potvrdenie, prijatie ponuky).
Spôsoby zberu, poplatky za zber, spôsoby platby
Informácie o spôsobe dopravy a platby nájdete na tejto stránke.
Termín dokončenia
V prípade kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, je predávajúci povinný sprístupniť tovar kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však do tridsiatich dní od uzavretia zmluvy.
Na základe vyššie uvedeného je všeobecná dodacia lehota objednávky maximálne 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky . Predávajúci poskytne informácie o prípadných dodacích lehotách, ktoré sa môžu od tejto (nie však dlhšie ako 30 dní) líšiť pre každý spôsob doručenia.
V prípade omeškania zo strany Predávajúceho je Kupujúci oprávnený zakročiť voči Predávajúcemu v zmysle zákona V. z roku 2013 Občianskeho zákonníka.
Výhrada práv, doložka vlastníctva
Ak ste si predtým objednali Tovar, ale pri dodaní ste ho neobdržali (okrem prípadov, keď ste uplatnili právo na odstúpenie od zmluvy), alebo sa Tovar vrátil Predávajúcemu s nedoručiteľným stavom, Predávajúci podmieni splnenie objednávky zaplatením kúpnej ceny vopred a nákladov na dopravu.
Predávajúci môže zadržať dodanie Tovaru, kým sa neubezpečí, že platba za Tovar bola úspešne vykonaná prostredníctvom riešenia elektronickej platby (vrátane prípadu, keď v prípade Tovaru plateného bankovým prevodom Kupujúci prevedie kúpnu cenu v mene svojho členského štátu a Predávajúci neobdrží celú sumu kúpnej ceny a poplatku za doručenie z dôvodu výmenného kurzu, bankových provízií a nákladov). Ak nebola cena Tovaru uhradená v plnej výške, Predávajúci môže vyzvať Kupujúceho na doplnenie kúpnej ceny.
Predaj do zahraničia
Predávajúci pri používaní Webovej stránky nerobí rozdiely medzi Zákazníkmi v Maďarsku a Zákazníkmi mimo Európskej únie. Ak nie je v týchto VOP uvedené inak, Predávajúci zabezpečuje dodanie/prevzatie objednaného Tovaru v rámci územia Maďarska.
Ustanovenia týchto VOP sa vzťahujú aj na nákup mimo Maďarska za predpokladu, že na základe ustanovení príslušného predpisu je kupujúcim v zmysle tohto bodu spotrebiteľ, ktorý je občanom členského štátu alebo má bydlisko v členskom štáte, alebo spoločnosť, ktorá má sídlo v členskom štáte a nakupuje tovar alebo využíva služby v rámci Európskej únie výlučne na konečné použitie, alebo s týmto úmyslom koná. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá koná za účelom, ktorý je mimo rámca jej obchodnej, priemyselnej, remeselnej alebo odbornej činnosti.
Komunikačným a nákupným jazykom je predovšetkým maďarčina Predávajúci nie je povinný komunikovať s Kupujúcim v jazyku členského štátu Kupujúceho.
Predávajúci nie je povinný v súvislosti s príslušným Tovarom dodržiavať žiadne mimozmluvné požiadavky, ako sú požiadavky na označovanie alebo špecifické sektorové požiadavky, stanovené vnútroštátnym právom členského štátu Kupujúceho, ani o takýchto požiadavkách Kupujúceho informovať.
Ak nie je uvedené inak, Predávajúci uplatňuje na všetok Tovar maďarskú DPH.
Kupujúci si môže uplatniť svoje práva v súlade s týmito VOP.
V prípade použitia elektronického platobného riešenia bude platba uskutočnená v mene určenej Predávajúcim,
Predávajúci môže zadržať dodanie Tovaru, kým sa nepresvedčí, že platba ceny Tovaru a poplatku za doručenie bola úspešne a úplne vykonaná pomocou riešenia elektronickej platby (vrátane prípadu, keď v prípade Tovaru plateného bankovým prevodom Kupujúci prevedie kúpnu cenu (poplatok za dodanie) v mene svojho členského štátu a Predávajúci neobdrží plnú výšku kúpnej ceny, kurzové a výmenné náklady z dôvodu výmenného kurzu). Ak nebola cena Tovaru uhradená v plnej výške, Predávajúci môže vyzvať Kupujúceho na doplnenie kúpnej ceny.
Za účelom doručenia Tovaru Predávajúci poskytuje rovnaké možnosti doručenia ako maďarským zákazníkom pre nemaďarských zákazníkov.
Ak môže Kupujúci požadovať dodanie Tovaru na územie Maďarska alebo na územie iného členského štátu Európskej únie podľa VOP, môže o to požiadať aj nemaďarský kupujúci ktorýmkoľvek zo spôsobov dodania uvedených vo VOP.
Ak si Kupujúci môže zvoliť osobný odber Tovaru u Predávajúceho podľa VOP, túto možnosť môžu využiť aj mimomaďarskí kupujúci.
V opačnom prípade môže Kupujúci požadovať zaslanie Tovaru do zahraničia na vlastné náklady. Maďarskí zákazníci toto právo nemajú.
Predávajúci splní objednávku po zaplatení prepravného V prípade, že kupujúci nezaplatí prepravné predávajúcemu alebo si nezabezpečí vlastnú prepravu do vopred dohodnutého termínu, predávajúci odstúpi od zmluvy a vráti kupujúcemu vopred zaplatenú kúpnu cenu.
Informácie pre spotrebiteľov
Informácie o práve kupujúceho spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Pre spotrebiteľov Občiansky zákonník. 8:1. Podľa § 1 bod 3 sa kvalifikuje len fyzická osoba konajúca mimo rámca svojho povolania, samostatného povolania alebo podnikateľskej činnosti, teda právnické osoby nemôžu uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy bezdôvodne!
Na spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. Podľa § 20 vyhlášky máte právo odstúpiť bez udania dôvodu. Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy
aa) tovar,
b) pri predaji viacerých tovarov, ak je jednotlivý tovar dodaný v rôznom čase, posledný dodaný tovar,
c) pri tovare pozostávajúcom z viacerých položiek alebo kusov posledný dodaný tovar alebo kus,
ad) ak tovar musí byť dodaný pravidelne v určenej lehote, môže prvú službu spotrebiteľom uplatniť iný ako tretí deň prevzatia, ktorý spotrebiteľ uviedol do 4. dňa prevzatia.
Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu môže toto právo uplatniť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru .
Ustanoveniami tohto bodu nie je dotknuté právo spotrebiteľa uplatniť si právo na odstúpenie od zmluvy uvedené v tomto bode v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia Tovaru.
Ak spotrebiteľ urobil ponuku na uzavretie zmluvy, spotrebiteľ má právo túto ponuku pred uzavretím zmluvy odvolať, čím zaniká záväznosť ponuky na uzavretie zmluvy.
Ak Predávajúci neinformoval spotrebiteľa o lehote a ďalších podmienkach na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy (najmä o tých, ktoré sú uvedené v § 22 nariadenia vlády), ako aj o vzore vyhlásenia v prílohe č. 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uvedená vyššie sa predĺži o 12 mesiacov. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informáciu o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie od zmluvy alebo odstúpenie od zmluvy uplynie 14. deň po poskytnutí tejto informácie.
Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy, uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy alebo ukončenie
Na spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. Svoje právo uvedené v § 20 vyhlášky môžete uplatniť prostredníctvom jasného vyhlásenia v tomto zmysle alebo pomocou vzoru vyhlásenia, ktorý si môžete stiahnuť z webovej stránky.
Platnosť vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy
Právo na odstúpenie od zmluvy sa považuje za uplatnené v lehote, ak spotrebiteľ v lehote odošle svoje vyhlásenie.
V prípade písomného odstúpenia alebo výpovede postačí zaslanie odstúpenia alebo výpovede v lehote.
Spotrebiteľ znáša dôkazné bremeno, že svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatnil v súlade s týmto ustanovením.
Prehlásenie o odstúpení spotrebiteľa od zmluvy je predávajúci povinný pri prevzatí potvrdiť na elektronickom dátovom nosiči.
Povinnosti predávajúceho v prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy
Povinnosť predávajúceho vrátiť peniaze
Ak sa na spotrebiteľa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 vyhlášky, vráti predávajúci spotrebiteľovi plnú sumu zaplatenú ako protihodnotu vrátane nákladov vynaložených v súvislosti s plnením, vrátane poplatku za doručenie, najneskôr do štrnástich dní odo dňa, keď sa o odstúpení od zmluvy dozvedel. Upozorňujeme, že toto ustanovenie sa nevzťahuje na dodatočné náklady vzniknuté výberom iného spôsobu dopravy, ako je najlacnejší štandardný spôsob dopravy.
Spôsob vrátenia peňazí predávajúceho
45/2014. (II. 26.) Vláda. V prípade odstúpenia od zmluvy alebo odstúpenia od zmluvy podľa § 22 vyhlášky predávajúci vráti spotrebiteľovi dlžnú sumu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ. S výslovným súhlasom spotrebiteľa môže predávajúci použiť na vrátenie peňazí aj iný spôsob platby, pričom spotrebiteľovi v dôsledku toho nemusia byť účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie v dôsledku nesprávneho a/alebo nepresného čísla bankového účtu alebo poštovej adresy zadanej Spotrebiteľom.
Dodatočné náklady
Ak si spotrebiteľ výslovne zvolí iný ako najlacnejší bežný spôsob dopravy, Predávajúci nie je povinný uhradiť mu tým vzniknuté dodatočné náklady. V takom prípade sme povinní vrátiť peniaze až do výšky uvedených všeobecných prepravných poplatkov.
Zádržné právo
Predávajúci môže zadržať dlžnú sumu spotrebiteľovi, kým mu spotrebiteľ tovar nevráti alebo kým bez pochybností nepreukáže jeho vrátenie; do úvahy sa berie skorší z týchto dvoch dátumov. Zásielky zaslané na dobierku alebo kuriérom nie sme schopní prijať.
V prípade odstúpenia od zmluvy alebo zániku záväzkov spotrebiteľa
Vrátenie Tovaru
Ak sa na spotrebiteľa vzťahujú ustanovenia 45/2014. (II. 26.) Vláda. odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 vyhlášky, je povinný bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Tovar alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru. Vrátenie sa považuje za ukončené v lehote, ak spotrebiteľ odošle Tovar pred uplynutím lehoty.
Znášanie priamych nákladov spojených s vrátením Tovaru
Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša spotrebiteľ. Tovar je potrebné vrátiť na adresu Predávajúceho. Ak Predávajúci tovar predáva aj v prevádzkarni a spotrebiteľ svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatní osobne v prevádzkarni podniku, je zároveň oprávnený vrátiť tovar späť. Ak spotrebiteľ vypovedá zmluvu o poskytovaní služieb uzavretú mimo prevádzkových priestorov alebo medzi vzdialenými osobami po začatí plnenia, je povinný zaplatiť podniku odplatu v pomere k poskytnutej službe do dňa oznámenia odstúpenia od zmluvy podniku. Suma, ktorú má spotrebiteľ zaplatiť pomerne, sa určí na základe celkovej výšky protihodnoty dohodnutej v zmluve plus daň. Ak spotrebiteľ preukáže, že takto určená celková suma je nadmerná, pomerná suma sa vypočíta na základe trhovej hodnoty služieb poskytnutých ku dňu ukončenia zmluvy. Upozorňujeme, že tovar vrátený na dobierku alebo poštovné nemôžeme prijať.
Zodpovednosť spotrebiteľa za amortizáciu
Spotrebiteľ zodpovedá za amortizáciu tovaru v dôsledku používania nad rámec toho, čo je potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru.
Právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť v týchto prípadoch:
Predávajúci Vás výslovne upozorňuje na to, že nemôžete uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy podľa nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.). Nariadenie § 29. V prípadoch uvedených v odseku 1:
- po úplnom splnení služby, ak však zmluvou vzniká spotrebiteľovi platobná povinnosť, túto výnimku možno uplatniť len vtedy, ak sa s plnením začalo s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a s potvrdením spotrebiteľa, že stratí právo na odstúpenie od zmluvy, len čo podnik úplne splní zmluvu;
- v prípade Produktu alebo služby, ktorých cenu alebo poplatok nemôže subjekt finančného trhu ovplyvniť a počas lehoty určenej na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy podlieha možným výkyvom;
- pri tovare, ktorý nie je prefabrikovaný, ktorý bol vyrobený podľa pokynov spotrebiteľa alebo na jeho výslovnú žiadosť, alebo pri tovare, ktorý bol jednoznačne ušitý spotrebiteľovi na mieru;
- pokiaľ ide o Tovar, ktorý rýchlo podlieha skaze alebo má krátku trvanlivosť;
- pri tovare v uzavretom obale, ktorý nie je možné po dodaní vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov (upozorňujeme, že pri tovare v uzavretom obale, ktorý nie je možné po dodaní vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov, má použitie potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru za následok stratu práva na odstúpenie od zmluvy.);
- pri Tovare, ktorý je vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom;
- ak ide o alkoholický nápoj, ktorého skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu spôsobom, ktorý podnik nemôže ovplyvniť a ktorého cena bola dohodnutá stranami pri uzatváraní kúpnej zmluvy, ale zmluva je splnená až po tridsiatom dni od uzavretia zmluvy;
- v prípade obchodnej zmluvy, kedy podnik navštívi spotrebiteľa na výslovnú žiadosť spotrebiteľa za účelom vykonania naliehavej opravy alebo údržby;
- v súvislosti s predajom a kúpou zapečatených zvukových alebo obrazových záznamov a kópií počítačového softvéru, ak spotrebiteľ po dodaní otvoril obal;
- pokiaľ ide o noviny, časopisy a periodiká, s výnimkou zmlúv o predplatnom;
- ak ide o zmluvy uzatvorené na verejnej dražbe;
- ak ide o zmluvu o poskytovaní ubytovania okrem ubytovacích služieb, dopravy, prenájmu áut, stravovania alebo služieb súvisiacich s voľnočasovými aktivitami, ak bola v zmluve určená lehota alebo lehota;
- o digitálnom obsahu poskytovanom na nehmotnom nosiči, ak predávajúci začal s plnením s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ zároveň vyhlásil, že berie na vedomie, že po začatí plnenia stratí právo na odstúpenie od zmluvy, a podnikateľ zaslal spotrebiteľovi potvrdenie.
Informácie o produktových zárukách a zárukách týkajúcich sa záruky zhody tovaru vo vzťahu k spotrebiteľským zmluvám
Táto časť informácií pre spotrebiteľa vychádza z nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.). Na základe splnomocnenia § 11 ods. 5 nariadenia vlády SR č. 45/2014 (II.26.) vypracované s prihliadnutím na prílohu č. 3 vyhlášky
Informácie pre spotrebiteľov sa vzťahujú výlučne na Kupujúcich, ktorí sú považovaní za spotrebiteľov, pravidlá platné pre kupujúcich, ktorí sa nepovažujú za spotrebiteľov, sú uvedené v samostatnej kapitole.
Požiadavky na plnenie v súlade so zmluvou v prípade spotrebiteľskej zmluvy
Požiadavky na súlad so zmluvou vo všeobecnosti pre tovar predávaný na základe spotrebiteľských zmlúv a tovar obsahujúci digitálny prvok
Tovar a plnenie musia v čase plnenia spĺňať požiadavky nariadenia (ES) č. 373/2021. (VI.30.) Vlád. požiadavky stanovené v nariadení.
Aby sa plnenie považovalo za v súlade so zmluvou, musí byť Tovar, ktorý je predmetom zmluvy
- musí spĺňať popis, množstvo, kvalitu, typ a funkčnosť, kompatibilitu, interoperabilitu a ďalšie vlastnosti uvedené v zmluve
- musí byť vhodné na akýkoľvek účel určený spotrebiteľom, na ktorý spotrebiteľ upozornil predávajúceho najneskôr pri uzatváraní zmluvy a ktorý predávajúci prijal
- musí mať všetko príslušenstvo, používateľské príručky – vrátane pokynov na uvedenie do prevádzky, pokynov na inštaláciu a zákazníckej podpory – špecifikované v zmluve, a
- musí poskytnúť aktualizácie uvedené v zmluve.
Aby sa plnenie považovalo za v súlade so zmluvou - ďalej - Tovar, ktorý je predmetom zmluvy
- musí byť vhodné na účely stanovené zákonom, technickou normou, alebo ak technická norma neexistuje, platným kódexom správania pre rovnaký druh tovaru
- musí mať množstvo, kvalitu, úžitkové vlastnosti a iné vlastnosti, ktoré môže Spotrebiteľ rozumne očakávať - najmä z hľadiska funkčnosti, kompatibility, dostupnosti, náväznosti a bezpečnosti - obvyklé pre Tovar rovnakého druhu, s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Predávajúceho, jeho zástupcu alebo inej osoby zapojenej do distribučného reťazca o špecifických vlastnostiach Tovaru, najmä v reklame alebo na etikete.
- musí mať príslušenstvo a návod, ktorý môže spotrebiteľ rozumne očakávať – vrátane balenia a návodu na inštaláciu – a
- musí zodpovedať vlastnostiam a popisu Tovaru, ktorý spoločnosť pred uzatvorením zmluvy prezentuje ako vzorka, model alebo sprístupnený ako skúšobná verzia.
Tovar nemusí spĺňať vyššie uvedené verejné vyhlásenie, ak to Predávajúci preukáže
- verejné vyhlásenie nepoznal a nepotreboval ho vedieť
- verejné vyhlásenie bolo do uzatvorenia zmluvy primerane opravené, príp
- verejné vyhlásenie nemohlo ovplyvniť rozhodnutie oprávnenej osoby o uzavretí zmluvy.
Vadné plnenie zmluvy o predaji tovaru
Predávajúci plní chybne, ak vada tovaru vznikla neodbornou montážou, ak:
a) uvedenie do prevádzky je súčasťou kúpnej zmluvy a bolo vykonané predávajúcim alebo na zodpovednosť predávajúceho; alebo
b) inštaláciu musel vykonať spotrebiteľ a neodborná inštalácia je dôsledkom nedostatkov v návode na inštaláciu poskytnutom predávajúcim - alebo v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky poskytovateľom digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
Ak tovar podľa kúpnej zmluvy uvedie do prevádzky predávajúci alebo sa uvedenie do prevádzky uskutoční na zodpovednosť predávajúceho, považuje sa plnenie za ukončené predávajúcim ukončením uvedenia do prevádzky.
Ak pri tovare obsahujúcom digitálne prvky kúpna zmluva predpokladá nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby po určitú dobu, predávajúci zodpovedá za vadu tovaru súvisiacu s digitálnym obsahom, ak sa vada vyskytne do dvoch rokov od plnenia tovaru, pri nepretržitom poskytovaní po dobu nepresahujúcu dva roky; buď nastane, alebo sa stane rozpoznateľným.
Požiadavky na súlad so zmluvou pre tovar obsahujúci digitálne prvky predávaný na základe spotrebiteľskej zmluvy
V prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky musí predávajúci zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný o aktualizáciách digitálneho obsahu tovaru alebo digitálnej služby s ním súvisiacej, vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu tovaru so zmluvou, a musí zabezpečiť, aby ich spotrebiteľ dostal.
Predávajúci je povinný sprístupniť aktualizáciu v prípade uzavretia kúpnej zmluvy
- poskytuje jednorazové dodanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, potom to môže spotrebiteľ rozumne očakávať s prihliadnutím na druh a účel tovaru a digitálnych prvkov, individuálne okolnosti a povahu zmluvy; alebo
- Ak digitálny obsah umožňuje nepretržité poskytovanie počas stanoveného obdobia, potom v prípade nepretržitého poskytovania nepresahujúceho dva roky musí byť poskytovaný po dobu dvoch rokov odo dňa dodania tovaru.
Ak spotrebiteľ nenainštaluje dostupné aktualizácie v primeranom čase, Predávajúci nezodpovedá za akúkoľvek vadu tovaru, ak je výsledkom výlučne neaplikovania príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že:
a) Predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a dôsledkoch jej nenainštalovania zo strany spotrebiteľa; a
b) že spotrebiteľ si aktualizáciu nenainštaluje alebo nesprávne nainštaluje aktualizáciu spotrebiteľom nie je spôsobené nedostatkom v návode na inštaláciu poskytnutom Predávajúcim.
Vadné plnenie nemožno zistiť, ak bol spotrebiteľ pri uzatváraní zmluvy výslovne upozornený na to, že konkrétna vlastnosť tovaru sa líši od tu popísaného, a tento rozdiel pri uzatváraní kúpnej zmluvy osobitne a výslovne akceptoval.
Požiadavky na zmluvné plnenie v prípade predaja digitálneho obsahu predávaného na základe spotrebiteľskej zmluvy
Predávajúci poskytuje alebo dodáva digitálny obsah spotrebiteľovi. Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, predávajúci poskytne spotrebiteľovi digitálny obsah bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy, v najnovšej verzii dostupnej v čase uzavretia zmluvy.
Služba sa považuje za poskytnutú, keď digitálny obsah alebo akékoľvek riešenie potrebné na prístup k nemu alebo vhodné na jeho stiahnutie boli doručené spotrebiteľovi alebo na fyzické alebo virtuálne zariadenie vybrané spotrebiteľom na tento účel.
Predávajúci musí zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný a dostával aktualizácie digitálneho obsahu vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby so zmluvou.
Ak zmluva stanovuje nepretržité dodávanie digitálneho obsahu počas stanoveného časového obdobia, súlad plnenia s digitálnym obsahom musí byť zabezpečený počas celého trvania zmluvy.
Ak si spotrebiteľ v primeranom čase nenainštaluje aktualizácie poskytnuté Predávajúcim, Predávajúci nezodpovedá za zlyhanie služby, ak je výsledkom výlučne neaplikovania príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že
- predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania zo strany spotrebiteľa; a
- Nenainštalovanie aktualizácie zo strany spotrebiteľa alebo nesprávna inštalácia aktualizácie zo strany spotrebiteľa nie je spôsobená nedostatkom pokynov na inštaláciu poskytnutých Predávajúcim.
Vadné plnenie nemožno zistiť, ak bol spotrebiteľ v čase uzatvárania zmluvy výslovne upozornený na to, že konkrétna vlastnosť digitálneho obsahu sa odchyľuje od požiadaviek uvedených v tejto zmluve, a túto odchýlku pri uzatváraní zmluvy osobitne a výslovne akceptoval.
Predávajúci sa považuje za chybné, ak chyba v službe digitálneho obsahu vyplýva z jej nesprávnej integrácie do digitálneho prostredia spotrebiteľa za predpokladu, že:
- integrácia digitálneho obsahu bola vykonaná predávajúcim alebo integrácia bola vykonaná na zodpovednosť predávajúceho; alebo
- digitálny obsah musí integrovať spotrebiteľ a nesprávna integrácia bola spôsobená nedostatkami v integračných pokynoch poskytnutých Predávajúcim.
Ak zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby počas stanoveného časového obdobia, Predávajúci zodpovedá za vadu digitálneho obsahu, ak sa vada vyskytne alebo bude zistiteľná počas doby uvedenej v zmluve.
Ak zmluva stanovuje jednu službu alebo sériu jednotlivých servisných úkonov, má sa za to, pokiaľ sa nepreukáže opak, že vada, ktorú spotrebiteľ rozpoznal do jedného roka odo dňa plnenia, existovala už v čase plnenia. Za chybné plnenie sa však nepovažuje, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a spotrebiteľa o tom pred uzavretím zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom informoval.
Spotrebiteľ je povinný spolupracovať s Predávajúcim s cieľom zabezpečiť, aby Predávajúci – za použitia technicky dostupných prostriedkov a vyžadujúcich si od spotrebiteľa čo najmenší zásah – mohol overiť, že príčinou chyby je digitálne prostredie spotrebiteľa. Ak si spotrebiteľ nesplní túto povinnosť súčinnosti potom, čo ho predávajúci o tejto povinnosti pred uzavretím zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom informoval, dôkazné bremeno nesie spotrebiteľ.
- vada zistená do jedného roka od plnenia existovala už v čase plnenia, príp
- služba postihnutá vadou zistenou počas zmluvného obdobia nebola počas doby poskytovania služby podľa zmluvy v súlade so zmluvou.
Záruka
V akých prípadoch môžete uplatniť svoje právo na záruku?
V prípade chybného plnenia zo strany Predávajúceho si môžete uplatniť u Predávajúceho reklamáciu podľa Občianskeho zákonníka a v prípade spotrebiteľskej zmluvy podľa Nariadenia vlády 373/2021 (VI.30.). podľa pravidiel nariadenia.
Aké práva máte na základe vašej záručnej reklamácie?
Podľa vlastného výberu môžete uplatniť nasledujúce záručné nároky:
Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ splnenie vami zvolenej požiadavky nie je nemožné alebo by pre Predajcu znamenalo neúmerné dodatočné náklady v porovnaní so splnením vašej inej požiadavky. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o pomerné zníženie odplaty alebo v krajnom prípade môžete od zmluvy odstúpiť.
Môžete prejsť z vami zvoleného záručného práva na iné, ale budete znášať náklady na prechod, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo ak na to predajca neuviedol dôvod.
V prípade spotrebiteľskej zmluvy sa má za to, pokiaľ sa nepreukáže opak, že vada zistená do jedného roka odo dňa dodania tovaru a tovaru obsahujúceho digitálne prvky existovala už v čase dodania tovaru, pokiaľ tento predpoklad nie je nezlučiteľný s povahou tovaru alebo povahou vady.
Ak má použitý Tovar vady a Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, bol na túto skutočnosť upozornený už pri kúpe, Poskytovateľ služby za známu vadu nezodpovedá.
Predávajúci môže odmietnuť uviesť tovar do súladu so zmluvou, ak oprava alebo výmena nie je možná alebo ak by to malo za následok neúmerné dodatočné náklady Predávajúceho, s prihliadnutím na všetky okolnosti, vrátane hodnoty Tovaru v bezchybnom stave a závažnosti porušenia zmluvy.
Spotrebiteľ je tiež oprávnený – v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy – požadovať pomerné zníženie protiplnenia alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak
- Predávajúci nevykonal opravu alebo výmenu, alebo ju vykonal, ale úplne alebo čiastočne nesplnil nasledujúce podmienky
- Predávajúci je povinný zabezpečiť vrátenie vymeneného tovaru na vlastné náklady.
- ak si oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol v súlade s povahou a účelom tovaru uvedený do prevádzky skôr, ako sa vada prejavila, povinnosť opravy alebo výmeny zahŕňa odstránenie nevyhovujúceho tovaru a inštaláciu náhradného alebo opraveného tovaru alebo znášanie nákladov na odstránenie alebo inštaláciu.
- odmietol uviesť tovar do súladu so zmluvou
- došlo k opakovanému neplneniu napriek snahe Predávajúceho uviesť tovar do súladu so zmluvou
- vada plnenia je takej závažnosti, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité skončenie kúpnej zmluvy, príp
- Predávajúci sa nezaviazal uviesť tovar do súladu so zmluvou, alebo je z okolností zrejmé, že podnikateľ neuvedie tovar do súladu so zmluvou v primeranej lehote alebo bez významnej ujmy pre spotrebiteľa.
Ak chce spotrebiteľ ukončiť kúpnu zmluvu z dôvodu chybného plnenia, má predávajúci povinnosť preukázať, že vada je nepodstatná.
Spotrebiteľ je oprávnený zadržať časť alebo celú zvyšnú časť kúpnej ceny v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy, kým predávajúci nesplní svoje povinnosti týkajúce sa súladu plnenia a chybného plnenia.
Všeobecným pravidlom je, že:
- Predávajúci je povinný zabezpečiť vrátenie vymeneného tovaru na vlastné náklady.
- ak si oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol v súlade s povahou a účelom tovaru uvedený do prevádzky skôr, ako sa vada prejavila, povinnosť opravy alebo výmeny zahŕňa odstránenie nevyhovujúceho tovaru a inštaláciu náhradného alebo opraveného tovaru alebo znášanie nákladov na odstránenie alebo inštaláciu.
Primeraná lehota na opravu alebo výmenu tovaru sa počíta od momentu, kedy Spotrebiteľ oznámil chybu obchodu.
Spotrebiteľ musí dať tovar k dispozícii podniku na opravu alebo výmenu.
Zníženie protihodnoty je primerané, ak sa jej výška rovná rozdielu medzi hodnotou pripadajúcou Spotrebiteľovi v prípade zmluvného plnenia a hodnotou tovaru, ktorý Spotrebiteľ skutočne prijal.
Právo spotrebiteľa ukončiť kúpnu zmluvu v rámci záruky je možné uplatniť prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného predávajúcemu, v ktorom je vyjadrené rozhodnutie o ukončení.
Ak sa chybné plnenie týka len určitej časti tovaru dodávaného na základe kúpnej zmluvy a sú u nich splnené podmienky na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy, môže Spotrebiteľ vypovedať kúpnu zmluvu len v súvislosti s vadným tovarom, ale môže ju vypovedať aj s akýmkoľvek iným tovarom nadobudnutým spolu s ním, ak nemožno od spotrebiteľa spravodlivo očakávať, že si ponechá len tovar, ktorý zodpovedá zmluve.
Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy celkom alebo sčasti tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy,
- dotknutý tovar musí spotrebiteľ vrátiť predávajúcemu na náklady predávajúceho a
- Predávajúci je povinný bezodkladne vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu zaplatenú za predmetný tovar, len čo predávajúci obdrží tovar alebo doklad o vrátení tovaru.
V akej lehote si môžete uplatniť záručný nárok?
Chybu ste povinný nahlásiť ihneď po jej zistení. Vada nahlásená do dvoch mesiacov od zistenia sa považuje za bezodkladne nahlásenú vadu. Chceli by sme vás však upozorniť na skutočnosť, že po uplynutí dvojročnej premlčacej doby odo dňa plnenia zmluvy si už svoje záručné práva nemôžete uplatniť.
Do premlčacej doby sa nezapočítava časť doby opravy, počas ktorej Kupujúci nemôže používať Tovar podľa určenia.
Premlčacia lehota pre záručné nároky na časť Tovaru, ktorej sa výmena alebo oprava týka, začína plynúť odznova. Toto pravidlo platí aj vtedy, ak v dôsledku opravy vznikne nová chyba.
Ak je predmetom zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom použitá vec, môžu sa zmluvné strany dohodnúť na kratšej premlčacej dobe; ani v tomto prípade nemožno platne určiť premlčaciu dobu kratšiu ako jeden rok.
U koho si môžete uplatniť záručný nárok?
Svoj nárok na záruku si môžete uplatniť u Predajcu.
Aké ďalšie podmienky existujú na uplatnenie vašich záručných práv?
Do jedného roka od dodania nie je iná podmienka pre uplatnenie záručného nároku okrem oznámenia vady, ak preukážete, že tovar poskytol Predávajúci. Po uplynutí jedného roka odo dňa plnenia ste však povinný preukázať, že vami zistená vada existovala už v čase plnenia.
Záruka na produkt
V akých prípadoch môžete uplatniť svoje záručné práva na produkt?
V prípade vady hnuteľnej veci (Tovaru) si môžete podľa svojho výberu uplatniť reklamáciu alebo reklamáciu výrobku v súlade s pravidlami Občianskeho zákonníka.
Aké práva máte na základe záručného nároku na výrobok?
V rámci reklamácie produktu môžete požadovať opravu alebo výmenu chybného Tovaru.
V akých prípadoch sa produkt považuje za chybný?
Tovar je chybný, ak nezodpovedá kvalitatívnym požiadavkám platným v čase jeho vydania alebo ak nemá vlastnosti uvedené v popise poskytnutom výrobcom.
V akej lehote si môžete uplatniť záručný nárok na výrobok?
Svoj nárok na záruku na výrobok môžete uplatniť do dvoch rokov od dátumu, kedy bol Tovar výrobcom uvedený na trh. Po tomto termíne toto právo stratíte.
U koho si môžete uplatniť záruku na produkt?
Svoje záručné práva na produkt si môžete uplatniť voči výrobcovi alebo distribútorovi produktu (ďalej spoločne len: výrobca).
Aké je pravidlo dôkazu pri uplatňovaní reklamácie na výrobok?
V prípade reklamácie produktu musíte preukázať, že chyba produktu existovala v čase, keď ho výrobca uviedol na trh.
V akých prípadoch je výrobca oslobodený od záručnej povinnosti na výrobok?
Výrobca je oslobodený od záručnej povinnosti na výrobok, ak môže preukázať, že:
- tovar nebol vyrobený alebo uvedený na trh v rámci svojej podnikateľskej činnosti, príp
- vada nebola zistiteľná v čase uvedenia na trh podľa stavu vedy a techniky, príp
- vada Tovaru vyplýva z uplatnenia zákona alebo kogentného úradného predpisu.
Výrobca musí preukázať iba jeden dôvod na udelenie výnimky.
Upozorňujeme, že z dôvodu rovnakej závady môžete súčasne uplatniť nárok na záruku voči spoločnosti a nárok na záruku na výrobok voči výrobcovi. Ak bude vaša reklamácia na výrobok úspešne uplatnená, môžete si uplatniť svoj nárok na záruku príslušenstva iba na vymenený výrobok alebo časť výrobku, ktorej sa oprava týka, voči výrobcovi.
Záruka
V akých prípadoch môžete uplatniť svoje záručné práva?
151/2003 o povinnej záruke na niektoré tovary dlhodobej spotreby. (IX. 22.) Vlád. Predávajúci je na základe vyhlášky povinný poskytnúť záruku v súlade s vyhláškou 10/2024 o vymedzení rozsahu tovaru dlhodobej spotreby podliehajúceho povinnej záruke. (VI.28.) V prípade predaja nového tovaru dlhodobej spotreby (napr. technický tovar, náradie, stroje) uvedeného v prílohe č. 1 vyhlášky ministra financií, ako aj jeho príslušenstva a komponentov v rozsahu tam uvedenom (ďalej - v tomto bode - spoločne len spotrebný tovar).
Práva vyplývajúce zo záruky je možné uplatniť prostredníctvom záručného listu alebo, ako je uvedené v tejto časti, s potvrdením o zaplatení protihodnoty. Predávajúci nie je povinný vydať spotrebiteľovi záručný list ani ho poskytnúť, ak predajná cena spotrebného tovaru nepresiahne 50 000 HUF, v takom prípade je možné práva zo záruky uplatniť s dokladom o zaplatení protihodnoty.
V prípade, že záručný list nebude spotrebiteľovi sprístupnený, uzavretie zmluvy sa považuje za preukázané, ak spotrebiteľ predloží doklad preukazujúci zaplatenie protihodnoty - faktúru alebo pokladničný doklad vystavený podľa zákona o dani z pridanej hodnoty. V tomto prípade je možné uplatniť práva vyplývajúce zo záruky dokladom o zaplatení protihodnoty.
Vrátenie otvoreného obalu spotrebného tovaru spotrebiteľom nemôže byť podmienkou pre uplatnenie práv zo záruky.
Okrem toho môže predávajúci dobrovoľne prevziať záruku, pričom v takom prípade musí kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, poskytnúť záručné vyhlásenie.
Záručný list musí byť Spotrebiteľovi sprístupnený na trvanlivom nosiči najneskôr v čase dodania tovaru.
V záručnom liste musí byť uvedené:
- jasné vyhlásenie, že v prípade chybného plnenia tovaru má spotrebiteľ právo na bezplatné uplatnenie zákonných záručných práv a že tieto práva nie sú zárukou dotknuté
- meno a adresu osoby zodpovednej za záruku
- postup, ktorý má spotrebiteľ dodržať pri uplatňovaní záruky
- označenie tovaru, na ktorý sa vzťahuje záruka a
- podmienky záruky,
- kúpnej ceny Tovaru.
Aké práva a v akej lehote máte v prípade povinnej záruky?
Záručné práva
Kupujúci si môže uplatniť nárok na opravu alebo výmenu na základe svojich záručných práv, môže požadovať zníženie ceny v prípadoch ustanovených zákonom alebo môže v konečnom dôsledku od zmluvy odstúpiť, ak sa povinný nezaviazal k oprave alebo výmene, nie je schopný splniť túto povinnosť v primeranej lehote pri ochrane záujmov oprávnenej strany, alebo ak záujem oprávnenej strany o opravu alebo výmenu zanikol.
Kupujúci môže podľa svojho výberu uplatniť svoju záručnú reklamáciu priamo v sídle predávajúceho, na ktoromkoľvek jeho mieste, pobočke alebo v servise uvedenom predávajúcim na záručnom liste.
Termín overenia
Záručnú reklamáciu je možné uplatniť v záručnej dobe, záručná doba je podľa zákona č. 151/2003. (IX. 22.) Vlád. podľa nariadenia:
- dva roky za predajnú cenu 10 000 HUF, ale nepresahujúcu 250 000 HUF,
- Tri roky pri predajných cenách nad 250 000 HUF.
Nedodržanie týchto lehôt má za následok stratu práv, v prípade opravy spotrebného tovaru sa však záručná doba predlžuje odo dňa odovzdania do opravy o dobu, po ktorú kupujúci nemohol pre vadu spotrebný tovar užívať podľa určenia.
Záručná doba začína plynúť odovzdaním spotrebného tovaru kupujúcemu, alebo ak montáž vykonáva predávajúci alebo jeho splnomocnenec, dňom montáže.
Ak Zákazník uvedie spotrebný tovar do prevádzky po viac ako šiestich mesiacoch od dodania, dňom začiatku záručnej doby je dátum dodania spotrebného tovaru.
Pravidlá vybavovania záručných reklamácií
Predávajúci sa musí pri vybavovaní opravy snažiť o dokončenie opravy do 15 dní. Lehota na opravu začína plynúť prevzatím spotrebného tovaru.
Ak doba trvania opravy alebo výmeny presiahne pätnásť dní, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho o predpokladanom čase trvania opravy alebo výmeny.
Ak pri prvej oprave spotrebného tovaru v záručnej dobe predávajúci zistí, že spotrebný tovar nemožno opraviť, je povinný spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní, ak kupujúci neurčí inak. Ak nie je možná výmena spotrebného tovaru, je podnikateľ povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste, alebo ak nie je uvedený na doklade preukazujúcom zaplatenie spotrebného tovaru predloženému spotrebiteľom - faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty - spotrebiteľovi do ôsmich dní.
Zákazník akceptovaním VOP súhlasí s poskytovaním informácií elektronicky alebo iným spôsobom vhodným na potvrdenie prijatia Zákazníkom.
Ak Predávajúci nie je schopný opraviť spotrebný tovar do 30 dní:
- ak s tým Kupujúci súhlasil, možno mu opravu vykonať aj neskôr, príp
- ak kupujúci nesúhlasí s neskorším vykonaním opravy alebo sa v tejto súvislosti nevyjadril, je potrebné spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní po bezvýslednom uplynutí tridsaťdňovej lehoty, alebo
- Ak kupujúci nesúhlasí s neskorším vykonaním opravy alebo sa v tejto súvislosti nevyjadril, ale nie je možnosť výmeny spotrebného tovaru, predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste, alebo ak nie je k dispozícii, na doklade preukazujúcom zaplatenie spotrebného tovaru predloženého spotrebiteľom - faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty - do ôsmich dní po neúspešnom uplynutí lehoty na opravu.
Ak je spotrebný tovar chybný už štvrtýkrát – ak spotrebiteľ neurčí inak – predávajúci je povinný spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní. Ak nie je možná výmena spotrebného tovaru, je podnikateľ povinný spotrebiteľovi do ôsmich dní vrátiť kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste, alebo ak nie je uvedený na doklade preukazujúcom zaplatenie spotrebného tovaru predloženého spotrebiteľom - faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom podľa zákona o dani z pridanej hodnoty.
Spotrebný tovar s pevným spojením, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka, alebo ktorý váži viac ako 10 kg alebo nie je možné prepravovať ako príručnú batožinu v MHD - s výnimkou vozidiel - je nutné opraviť v mieste prevádzky. Ak nie je možné opravu vykonať v mieste prevádzky, o jej odvoz a montáž, ako aj o dopravu na miesto a z miesta prevádzky sa postará spoločnosť alebo v prípade požiadavky na opravu podanej priamo v servise opravovňa.
Výnimky zo záruky
Ustanovenia uvedené v časti „Pravidlá vybavovania záručných reklamácií“ sa nevzťahujú na elektrobicykle, elektrokolobežky, štvorkolky, motocykle, mopedy, osobné autá, obytné automobily, karavany, karavany s prívesom, prívesy a motorové plavidlá.
V prípade tohto Tovaru sa však Predávajúci musí snažiť aj o splnenie požiadavky na opravu do 15 dní.
Ak doba trvania opravy alebo výmeny presiahne pätnásť dní, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho o predpokladanom čase trvania opravy alebo výmeny.
Ako súvisí záruka s inými záručnými právami?
Záruka platí popri záručných právach (záruky na výrobok a príslušenstvo) Zásadný rozdiel medzi všeobecnými záručnými právami a zárukami je v tom, že v prípade záruky je dôkazné bremeno pre spotrebiteľa priaznivejšie.
Dobrovoľný záručný záväzok predávajúceho počas povinnej záručnej doby nesmie obsahovať podmienky pre spotrebiteľa, ktoré sú nevýhodnejšie ako práva garantované pravidlami povinnej záruky. Potom si však možno podmienky dobrovoľnej záruky ľubovoľne určiť, avšak ani v tomto prípade sa záruka nemusí dotknúť práv spotrebiteľa vyplývajúcich zo zákona, vrátane tých, ktoré vyplývajú zo záruky tovaru.
Žiadosť o výmenu do troch pracovných dní
Inštitút žiadosti o výmenu do troch pracovných dní platí aj v prípade predaja cez internetový obchod. V prípade nového trvanlivého spotrebného tovaru je možné uplatniť požiadavku na výmenu do troch pracovných dní, podľa ktorej, ak niekto uplatní požiadavku na výmenu do 3 pracovných dní, predávajúci si to musí vyložiť tak, že Tovar bol chybný už v čase predaja a musí Tovar vymeniť bez ďalších krokov.
Kedy je Predávajúci oslobodený od záručnej povinnosti?
Predávajúci je oslobodený od záručnej povinnosti len vtedy, ak preukáže, že príčina vady nastala po plnení.
Upozorňujeme, že reklamáciu na tú istú závadu, ako aj reklamáciu produktu môžete uplatniť súčasne a súčasne. Ak ste však už raz úspešne uplatnili reklamáciu z chybného plnenia pre danú vadu (napr. spoločnosť vymenila výrobok), nemôžete si to už v súvislosti s rovnakou vadou uplatniť na inom právnom základe.
Informácie o zárukách na produkty a materiálnych zárukách týkajúcich sa záruky zhody tovaru pre Kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi
Všeobecné pravidlá pre záručné práva
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, môže podľa svojej voľby uplatniť nasledujúce záručné nároky:
Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ splnenie vami zvolenej požiadavky nie je nemožné alebo by pre Predajcu znamenalo neúmerné dodatočné náklady v porovnaní so splnením vašej inej požiadavky. Ak oprava alebo výmena nebola požadovaná alebo nemohla byť požadovaná, môže kupujúci požadovať pomerné zníženie protihodnoty alebo môže vadu na náklady predávajúceho opraviť alebo dať opraviť niekomu inému, alebo môže v krajnom prípade od zmluvy odstúpiť.
Môžete prejsť z vami zvoleného záručného práva na iné, ale budete znášať náklady na prechod, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo ak na to predajca neuviedol dôvod.
V prípade použitého tovaru sa záručné a záručné práva vo všeobecnosti líšia od všeobecných pravidiel. Pri použitom tovare môžeme hovoriť aj o chybnom plnení, treba však prihliadať na okolnosti, za ktorých mohol kupujúci výskyt určitých vád očakávať. V dôsledku zastarania sa niektoré závady stávajú častejšími, v dôsledku čoho nemožno predpokladať, že použitý Tovar môže mať rovnakú kvalitu ako novo zakúpený. Na základe toho môže kupujúci uplatniť svoje záručné práva len na vady, ktoré sú vedľa vád spôsobených používaním a ktoré vznikli nezávisle od nich. Ak má použitý Tovar vady a Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, bol na túto skutočnosť upozornený už pri kúpe, Poskytovateľ služby za známu vadu nezodpovedá.
V prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je záručná doba 1 rok, ktorá začína plynúť dňom plnenia (prevodu).
Záruka a záruka na produkt
Záruka na výrobok a povinná záruka sa vzťahuje len na kupujúcich, ktorí sú považovaní za spotrebiteľov.
Ak Predávajúci dobrovoľne poskytuje záruku na daný Produkt, bude to uvedené samostatne pri kúpe Produktu.
Ak výrobca poskytuje na Tovar záruku výrobcu, ktorá sa vzťahuje aj na zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, možno si ju uplatniť priamo u výrobcu.